אורתודנט מומחה: מתי יש צורך לבדוק האם צריך יישור שיניים?

בעוד שמקובל בקרב ילדים לבצע יישור שיניים, הרי שמבוגרים רבים שלא טיפלו בשלב מוקדם בשיניים עקומות, מוצאים את עצמם נמנעים מלעשות זאת • למרבה המזל, כיום ניתן למצוא פתרונות יישור שיניים המותאמים גם למבוגרים • כל הפרטים
תוכן שיווקי
כ' סיון התשפ"ב / 19.06.2022 09:12

מראה שיניים ישרות ובריאות חשוב לכל אדם, שכן הוא מעניק לו מראה אסתטי. מראה שיניים עקומות, לעומת זאת, פוגע במראה של האדם, וכתוצאה מכך הוא נמנע לא פעם מלחייך או לדבר כאשר הוא נמצא בחברה.

כיום ניתן למצוא מגוון טיפולים אורתודנטים שמטרתם ליישר שיניים. בעוד שמקובל בקרב ילדים לבצע יישור שיניים על ידי גשר או פלטות גלויות לעין, הרי שמבוגרים רבים שלא טיפלו בשלב מוקדם בשיניים עקומות מוצאים את עצמם נמנעים מלעשות זאת מסיבות שונות כמו גיל מבוגר, החשש שזה יפגע במראה שלהם וכן החשש שהם יצטרכו להיראות בחברה כשיש להם גשר בשיניים הגלוי לעיני כול. למרבה המזל, כיום ניתן למצוא פתרונות יישור שיניים המותאמים גם למבוגרים.

מהו יישור שיניים?

יישור שיניים הוא ענף ברפואת שיניים אשר עוסק באבחון, במניעה ובטיפול בבעיות אסתטיות הנוגעות לשיניים כמו  שיניים צפופות, מסובבות, מעוותות, עקומות וכן בקשיים בסגירת הפה והסתרת השיניים.

יישור שיניים נועד לפתור בעיות תפקודיות שונות של מערכת השיניים, הפה והלסתות כאשר המטרה הראשית היא לגרום לאדם להיות שלם עם המראה החיצוני שלו, וכן לשפר מבחינה בריאותית ואסתטית את השיניים של האדם וכך למעשה לתרום לביטחון העצמי שלו.

למה בכלל כדאי ליישר שיניים?

יישור שיניים הוא פעולה נפוצה היום התורמת לאדם מסיבות שונות. קבלו את כל הסיבות ליישר שיניים:

• לשפר את המראה החיצוני – שיניים או לסתות במנח בלתי תקין, עלולות ליצור הפרעה אסתטית חמורה אשר יכולה ללוות ילדים עד לבגרותם ועלולה להשפיע על הדימוי העצמי שלהם. גם כאשר מדובר על מבוגרים שיש להם שיניים או לסתות במנח לא תקין, הדבר ללא ספק יכול לגרום לפגיעה בדימוי העצמי ובביטחון העצמי שלהם ועל כן, כדאי לבצע תהליך יישור שיניים כאשר יש צורך בכך.

• מניעת מחלת העששת – סיבה נוספת שבגינה כדאי לבצע יישור שיניים היא עששת. שיניים צפופות או כאלה שנמצאות במנח לא תקין עלולות לגרום להצטברות של חיידקים ושאריות מזון בין השיניים ולהאיץ את ההתפתחות של מחלת העששת. עששת כידוע יכולה לפגוע בצורה ניכרת בשיניים ובמקרים חמורים גם לגרום לאובדן שיניים.

• מניעת נסיגת חניכיים – סיבה נוספת ליישר שיניים היא נסיגת חניכיים. שיניים בולטות או שיניים הנמצאות במנח בלתי תקין עלולות לגרום לנסיגת חניכיים, שכן הכוח המופעל על השיניים במהלך הלעיסה אינו מתרכז בציר השורש.

• יישור שיניים בגיל צעיר מונע בעיות אצל ילדים –  יישור שיניים בילדים נועד למנוע בעיות בנשימה. הרגלים שונים אצל ילדים כגון: מציצת אצבע, מוצץ ודחיפת הלשון, עלולים לגרום לנשימה לא תקינה ולהתפתחות לקויה של הלסתות ועל כן, חשוב מאוד לבצע את תהליך היישור של השיניים וזאת בכדי שלא יתפתחו אצל הילד בעיות נשימה.

• שיקום הפה – לא פעם כאשר משקמים את הפה, רופא השיניים ייעזר באורתודנט כדי להזיז שן אחת או יותר למיקום שונה וזאת בכדי שתהיה אפשרות להחדיר למקום שתל או לבצע כתרים אסתטיים וטובים יותר. לפיכך, אם יש לכם צורך בתהליך שיקומי כלשהו המצריך התקנת כתרים, כדאי שתבדקו האם יש צורך ליישר באופן חלקי את השיניים על מנת שהתהליך יסייע לכם לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

מתי יש צורך לבדוק האם צריך יישור שיניים?

על פי רוב, כדאי לבצע יישור שיניים כבר בגיל צעיר. אם אתם רואים שהילד שלכם זקוק ליישור שיניים, חשוב שתדעו כי 95 אחוזים מהטיפולים ליישור שיניים מתבצעים בין הגילאים 11-17, לאחר ששיני החלב התחלפו בשיניים קבועות, אך ישנם מצבים שגם התערבות מוקדמת יותר יכולה להניב תוצאות טובות יותר.

מסיבה זו האיגוד האמריקני לאורתודנטיה ממליץ כיום לבדוק כל ילד החל מגילאי 7-8 שמהווים את הגיל שבו השיניים הקבועות מתחילות לבקוע והעצמות של הלסת גדלות. חשוב לדעת שבגיל זה אפשר להביא לשינוי משמעותי ולחסוך טיפול אורתונדטי יקר ומקיף בשלב מאוחר יותר, וזאת באמצעות התערבות קלה בלבד.

מכל מקום, קיימים מצבים שונים שבהם חשוב שאדם בכל גיל יפנה לבדיקה כדי לבחון אם הוא זקוק ליישור שיניים. דוגמאות למקרים אלה יכולות להיותמקרה של שיניים צפופות וחפיפה של שן על שן, הטיה מוגזמת של השיניים, רווחים מוגזמים בין השיניים, בליטה מוגזמת של הלסתות או השניים הקדמיות, מצב של נשימה דרך הפה אשר יכולה להעיד על בעיות נוספות כגון: חסימה של דרכי הנשימה העליונות והרחבת הלסת, וכן במקרה של חוסר מולד של שן ובמקרה של דחיפת הלשון קדימה על השיניים.

כיצד מתבצע יישור שיניים?

יישור שיניים מתבצע על ידי אורתודנט מומחה ומקצועי בלבד. לצורך היישור משתמש האורתודנט במכשירים קבועים שמודבקים על השיניים הקרויים סמכים וכן במכשירים שניתן להסיר הקרויים פלטות ומכשירים פונקציונליים שונים. משך הטיפול תלוי בגיל ובאבחנה הרפואית של המטופל, והוא יכול להימשך עד שנה או שנה וחצי ואפילו יותר מכך. במקרה של טיפול בגילאים מוקדמים, יישור שיניים יכלול לרוב את עקירת כלל שיני החלב, כדי שהתוצאה תישמר בצורה הטובה ביותר לאורך זמן רב.

איזה טיפולי יישור שיניים ניתן לקבל ברשת שיניים?

ברשת שיניים אנו מעניקים טיפולי יישור שיניים מקצועיים ואיכותיים כגון: יישור באמצעות קוביות או סמכים שמהווה את הטיפול הנפוץ ביותר כיום. במסגרת טיפול זה מדביקים את הסמכים לשיניים ומחברים ביניהם באמצעות חוט מתכת שיש עליו קפיצים שונים. את החוט מצמידים למקום שלו באמצעות גומיות וכאשר הוא נמתח הוא מפעיל לחץ על השיניים. הלחץ  גורם לשיניים לזוז למקום הרלוונטי.

טיפול נוסף המוצע ברשת שיניים הוא טיפול על ידי סמכים שקופים שאינם נראים לעין. הסמכים  פועלים בצורה דומה לסמכים הנראים לעין, והם מתאימים מאוד למבוגרים שאינם חפצים בטיפול גלוי לעין.

אופציה נוספת היא יישור שיניים פנימי אשר במסגרתו הסמכים יודבקו בחלק הפנימי של השיניים. גם השיטה המדוברת רלוונטית בעיקר למבוגרים.

ועוד טיפול המוצע במרפאות שיניים שכדאי להכיר הוא  יישור שיניים באמצעות פלטות שקופות. במסגרת הטיפול המדובר מותאמות למטופל פלטות שקופות נשלפות שיש להרכיב אותן לאורך כל שעות היממה מלבד בזמנים שבהם אוכלים או מצחצחים שיניים.

חשוב להבין שכיום מוצעת גם אופציה ליישור שיניים מהיר. טיפול זה דורש שיתוף פעולה בין האורתודנט למומחה לפריודונטיה. במסגרת הטכניקה הזו מתבצע ניתוח חניכיים שמטרתו היא לרכך את העצם של החניכיים ולאפשר תזוזה מהירה יותר של השיניים. מדובר על שיטה שיכולה לקצר באופן ניכר את זמן הטיפול של יישור שיניים.

ולבסוף,  ישנן שיטות יישור שיניים נוספות דוגמת שתלים אורתודנטיים שהם שתלים זעירים שמושתלים לתוך הלסת של המטופל לפרק זמן שהוגדר מראש וכאשר תם תהליך יישור השיניים מוציאים אותם ועוד.

מדוע כדאי לבצע תהליך יישור שיניים רק ברשת מרפאות שיניים?

השיניים הן איברים חשובים בגופנו שנועדו לא רק ללעיסה ולדיבור, אלא גם לשמירה על מראה אסתטי. שמירה על בריאות השיניים מהווה דבר חשוב לכל אדם בכל גיל. לא מעט אנשים נדרשים כיום להחליף את השיניים הטבעיות שלהם בשתלים ובשיניים תותבות בשל סיבות שונות. כדי שתהליך יישור שיניים יתבצע בצורה הטובה ביותר וישיג עבור המטופל את התוצאות הרלוונטיות, כדאי לבצע אותו בשיטה שהותאמה מראש למטופל על ידי אורתודנט מומחה ומקצועי. ברשת מרפאות שיניים יתאימו לכל אדם את שיטת היישור היעילה ביותר ויבצעו אותה בצורה מקצועית ואיכותית, כך שבסופו של התהליך האדם ייהנה משיניים ישרות.

מאמר בחסות:  https://hashmal.shop 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות