הגר”ד לאו מעכב מינוי של טוענים רבניים, כדי לשמור על ג’וב של גיסו?

מאבק בין היועמ"ש של בתי הדין הרבניים והרב הראשי הגר"ד לאו משתק את התכנסותה של הוועדה לבחינות לטוענים רבניים • המשמעות: יותר מ-30 מועמדים לתפקיד, שלמדו במשך שנים, נאלצים להמתין כבר חצי שנה • על מה הסיכסוך?
חרדים 10
י"ח סיון התשפ"ב / 16.06.2022 22:53

הרב הראשי הגר”ד לאו, המכהן כנשיא בתי הדין הרבניים, מונע את התכנסותה של הוועדה לבחינות לטוענים רבניים כבר כחצי שנה, מכיוון שהיועץ המשפטי של בתי הדין אוסר על גיסו, הרב מרדכי רלב”ג, להיות חבר בה. כך מדווח הערב  (חמישי) חנן גרינווד ב’ישראל היום’, מפי גורמים בכירים בבתי הדין.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

כבר יותר מחצי שנה שהוועדה לבחינות לטוענים רבניים אינה מתכנסת, ובשל כך יותר מ-30 מועמדים לתפקיד, שלמדו במשך שנים ואמורים לייצג לקוחות בפני בית הדין, נאלצים להמתין.

מדובר בוועדה בת שלושה דיינים שמונתה ב-2018 על ידי הרב יצחק יוסף, בעת ששימש בתפקיד נשיא בתי הדין הרבניים. על פי הנוהל, עד סוף 2022 ניתן להאריך את כהונתה של הוועדה אחת לשנה.

אלא שבינואר האחרון, הדברים הסתבכו. היועץ המשפטי של בתי הדין הרבניים, שמעון יעקבי, קבע כי העובדה שגיסו של הרב לאו משמש בתפקיד הינה ניגוד עניינים, שכן הרב רלב”ג ממנה את הטוענים, שבתורם ייצגו לקוחות מול הרב לאו.

בנוסף, טען היועמ”ש כי יו”ר הוועדה, הרב יצחק אלמליח, אינו יכול להמשיך לכהן בוועדה. בעקבות כך, קבע היועמ”ש כי על הרב הראשי לאשר מחדש את הוועדה ללא שני אישים אלו.

אלא שהגר”ד לאו מסרב כבר תקופה ארוכה לאשר את הוועדה במתכונתה החסרה, ומתעקש שכהונתו של גיסו תאושר אף היא. וכך, מאז ינואר האחרון הוועדה לא מתכנסת.

בלשכת הרב לאו, מנגד, טוענים כי הסמכות לנושא אינה בידיו, שכן את הוועדה אמורה לאשר ועדת המכרזים של בתי הדין, וכי מדובר בעוד שלב בסכסוך מתמשך שיש בין הרב לאו ליועמ”ש בתי הדין הרבניים.

מלשכת נשיא בית הדין נמסר ל’ישראל היום’: “מדובר בהמשך המאבק אותו מנהל היועץ המשפטי של הנהלת בתי הדין כנגד דייני ישראל, נציגות הדיינים ונשיא בית הדין הגדול, מזה מספר שנים מתסכול על כך שלא מונה למנהל בתי הדין.

“לצערנו, התנהלות זו שאין בינה לבין האמת דבר, פוגעת כבר תקופה ארוכה בדייני בתי הדין והפעם פוגעת בציבור הנבחנים.

“הדיין הרב יצחק אלמליח שמכהן כבר 28 שנה בראשות ועדת הבחינות יצא לאחרונה במכתב חריף נגד עו”ד יעקבי וכתב כי הוא ‘מתנהל משיקולים לא ענייניים’ ואין זה סוד שכל מי שלא מסכים עם יעקבי הוא מתנכל אליו וכותב חוו”ד נגדו’.

“עוד כתב הדיין הרב אלמליח: ‘מוטל ספק גדול בכשירותו של יעקבי להמשיך בתפקידו כיועץ משפטי בהנהלת בתי הדין’. תקופה קצרה לאחר המכתב שכתב הדיין הרב אלמליח, הוציא עו”ד יעקבי חוו”ד שפוסלת את הרב אלמליח מתפקידו כיו”ר ועדת הבחינות לטוענים הרבניים. נשיא בית הדין קורא שוב לכלל הגורמים להתעשת ולאפשר בהקדם את כינוס הועדה כפי בקשתו בכדי לתת מענה לאותם נבחנים שממתינים במשך זמן רב לחינם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות