אשר גולד נגד אייכלר: “דבריו מעידים על רמתו המוסרית”

שרי רוט
|
ח' אלול התשע"ד / 02.09.2014 23:11
ח”כ ישראל אייכלר תקף את שר החינוך שי פירון, על רקע המאבק על ‘כיתות המריבה’ בבית שמש: “הוא פירומן היפראקטיבי המצית אש נגד החרדים • אשר גולד: “דבריו מעידים על עולם מושגים מוגבל. השתלחותו נעשתה ללא בדיקת העובדות”

התקפותיו הנחרצות של ח”כ ישראל אייכלר מיהדות התורה כנגד שר החינוך הרב ד”ר שי פירון נמשכות, כשמנגד יועץ השר אשר גולד מבצע בח”כ החרדי סיכול ממוקד.

העילה להתגוששות הפעם: צו המניעה שהוציא היום (שלישי) אחר הצהרים בית משפט השלום בירושלים לבקשת הפרקליטות, האוסר על בית הספר החרדי ‘משכנות דעת’ להשתמש ב’כיתות המריבה’ שבתוך שטח בית הספר החילוני ‘שפה ותרבויות’ בבית שמש, כמו גם הודעת מנכ”לית משרד החינוך מיכל כהן לעיריית בית שמש, כי המשרד הוציא צו סגירה לאגף בו אוכלס בית הספר החרדי, וכי הצו יכנס לתוקפו בתוך 30 יום.

בראיון לתחנת הרדיו ‘קול ברמה’, תקף הח”כ מבעלזא ואמר: “שר החינוך פירון הוא פירומן היפראקטיבי המצית אש נגד החרדים בבית שמש ובכל מקום בארץ”.

אשר גולד, יועץ שר החינוך, מיהר להגיב: ״דבריו של ח״כ אייכלר על שר החינוך אינם ראויים להיאמר על ידי חבר כנסת ובטח לא על ידי ח״כ שומר תורה ומצוות. יותר משהם פוגעים בשר החינוך, הם מעידים על עולם המושגים המוגבל של אייכלר ועל רמתו המוסרית.

“כמו במקרה הצהרונים גם כאן השתלחותו נעשתה ללא בדיקת העובדות.

“ההחלטה בדבר בית הספר בבית שמש, כואבת ככל שתהיה, התבצעה על ידי הדרג המקצועי של משרד החינוך, בגלל הפרת החוק ולא בגלל התערבות מיוחדת של שר החינוך, כפי שמעידה על כך גם החלטת בית המשפט מהערב”.

זהו כבר קרב בסיבוב שני בין יועץ שר החינוך אשר גולד לח”כ ישראל אייכלר.

ביום חמישי שעבר תקף אייכלר את שר החינוך בנושא הצהרונים ואמר: “יש להציל את ילדי ישראל מצפרני הטורפים, בממשלת הזדון, שלא התייאשו ממלחמתם בחרדים. שליטי עזה כבר נאלצו להסכים להפסקת אש, נגד ילדי ישראל בדרום הארץ. אבל ממשלת לפיד ופירון ממשיכה במלחמה נגד הילד היהודי הלומד תורה והוריו החרדים, בלי רחמים.

“אם משרד החינוך יפיק את זממו, לגזול את כבשת הרש בהוצאת המנה החמה היומית מילדי העניים, הזקוקים לכך ביותר, יש לדאוג להוצאת תקציבי כל הצהרונים ממשרד החינוך ולהחזירם למשרד התעסוקה, כבעבר”.

בתגובה תקף גולד את ח״כ אייכלר: ״ראשית, העובדות: הקיצוץ המצער בתקציבי הצהרונים כתוצאה מהלחימה נוגע לכלל תושבי ישראל הזכאים לכך ולא רק לציבור החרדי. כל זה לא הפריע לאייכלר לשקר לציבור, כפי שהוא עושה פעמים רבות, ולהפיץ שמשרד החינוך לוחם במגזר החרדי.

המלחמה היחידה נגד המגזר החרדי, שאייכלר כה רוצה בה, מתנהלת אך ורק בראשו ובהצהרותיו המתלהמות, ומשרתת אותו היטב.

“אייכלר מייצג את הפופוליזם מהרמה הנחותה ביותר של העסקונה החרדית הפוליטית”.