התייעצות בקריה: בנט דן באפשרות להקים ממשלה חילופית עם הליכוד

בנט נפגש עם היועץ הפוליטי אהרון שביב ודן באפשרות להקים ממשלה חלופית עם נתניהו בכנסת הנוכחית • כדי להקים ממשלה כזו נדרש שיתוף פעולה עם סער - ובנט  בודק את היתכנות המהלך • בלשכת בנט אישרו את קיום ההתייעצות הפוליטית, אך הכחישו את תוכנה: "הנושא לא עלה"
חרדים 10
י"ח סיון התשפ"ב / 16.06.2022 21:11

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (חמישי) התייעצות פוליטית בלשכתו בקריה בתל אביב.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

לפי הדיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, גורמים פוליטיים אומרים כי בפגישה, שבה השתתף היועץ הפוליטי אהרון שביב, בנט דן באפשרות להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית עם הליכוד – ועם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

כרגע לקואליציה המורכבת מבנט, נתניהו, הציונות הדתית והחרדים אין 61 מנדטים. כדי לקדם מהלך כזה, יש צורך בשיתוף פעולה עם גורמים פוליטיים נוספים, דוגמת גדעון סער – ובנט  בודק את היתכנות המהלך.

בלשכת בנט אישרו את דבר קיום הפגישה, אולם הכחישו את תוכנה: “הנושא לא עלה בפגישה. ראש הממשלה בנט עוסק בניהול המדינה ובפעולות להמשך קיום הממשלה”.

נזכיר, כי גם ח”כ ניר אורבך, שחדל מלהצביע עם הקואליציה, פתח במגעים להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, ומקיים על כך שיחות עם חברי כנסת חרדים ועם הליכוד.

יו”ר ועדת ביטחון הפנים, חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד, חשפה היום בערוץ הכנסת כי שוחחה עם ח”כ ניר אורבך, וכי לדעתה יתקיימו בחירות.

“אני מאוד אוהבת את הכנסת, את העבודה שלי את הממשלה”. סיפרה בן ארי בראיון. “אני בן אדם אופטימי, אני כל הזמן ידעתי שתהיה ממשלה אבל לדעתי יהיו בחירות.

“הלוואי ויהיה מוצא, אבל אני לא רואה. הייתה לי שיחה ארוכה עם אורבך, אבל אני לא רואה מוצא – קשה לו מאוד”.

גם יו”ר רע”ם מנסור עבאס מבין שהממשלה נקלעה למבוי סתום. בראיון ל-103FM, אמר: “לא אומר שצריך לחזור לבחירות, אבל אם הגענו למבוי סתום לא צריך לאפשר למישהו להפיל את המגדל הזה, צריך לעשות צעד אמיץ, לצאת בהודעה ברורה לאזרחים ולבקש מהם מנדט נוסף כדי להשלים את התהליך הזה”.

ב’וועידת הארץ’ אמר עבאס כי ייתכן שהצעד הנכון מבחינה פוליטית כעת הוא יציאה לבחירות שתאפס את המערכת הפוליטית. “יכול להיות שהקואליציה הזאת צריכה לצאת לבחירות, כדי לחזור לאותה נקודה”, אמר.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נשא הערב דברים בטקס לזכר חללי אלטלנה וקרא לח”כ ניר אורבך “לעשות מעשה” ולהפיל את ממשלת בנט-לפיד.

נתניהו אמר: “אני שומע בימים האחרונים שגם ניר אורבך מודאג מהמצב של המדינה. עמיחי שיקלי וסילמן כבר עשו את המעשה הנכון. אני מחזק את ניר אורבך שיעשה את המעשה הנכון ואני אומר לו: צדקת כשאמרת שהניסוי נכשל. אבל הכישלון הזה מסכן מדינה שלמה, מסכן את עתידנו. ברגע המכריע יש לעשות מעשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות