עוד משבר בקואליציה: זה העימות בין בנט לגנץ על מינוי הרמטכ”ל

ראש הממשלה נפתלי בנט דורש לראיין את שלושת המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל - והבהיר לגנץ: לא אהיה חותמת גומי למינוי • שר הביטחון מסתייג
חרדים 10
י"ז סיון התשפ"ב / 16.06.2022 20:46

חילוקי דעות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין שר הביטחון בני גנץ לגבי הליך מינוי הרמטכ”ל הבא של צה”ל.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

לפי דיווח של גילי כהן ב’כאן חדשות’, בנט ביקש מגנץ לראיין את שלושת המועמדים, באומרו כי אינו מעוניין להיות “חותמת גומי” למינוי.

גנץ מסתייג מהמהלך ובסביבתו אומרים: תהליך המינוי יתואם עם ראש הממשלה והם ישוחחו על כך.

זו לא הפעם הראשונה שמעורבות ראש הממשלה בהליך מינוי הרמטכ”ל מעוררת מחלוקת: מבחינת הפרוטוקול מדובר במינוי של שר הביטחון,  שמובא לאישור הממשלה, אולם יש הסבורים כי ראש הממשלה חייב להיות  מעורב בתהליך, לאור העבודה הצמודה בין ראש הממשלה לרמטכ”ל.

יצוין, כי את ההודעה על מינויו של הרמטכ”ל המכהן אביב כוכבי, הודיע אביגדור ליברמן כאשר נתניהו היה בטיסה חזרה ארצה מעומאן, וסיכל אפשרות שהמועמדים ירואיינו על ידי ראש הממשלה.

בזמן כהונתו של יעלון כשר ביטחון, נתניהו ראיין את כל המועמדים.

לפי הודעת לשכתו, במהלך השבוע הקרוב יחל גנץ בפגישות עם שלושת המועמדים למינוי הרמטכ”ל ה-23 של צה”ל: במוצאי שבת ייפגש גנץ עם אלוף אייל זמיר, ביום שלישי ייפגש עם אלוף יואל סטריק וביום רביעי ייפגש עם סגן הרמטכ”ל אלוף הרצי הלוי – בעל הסיכויים הגבוהים להיבחר.

בהמשך ייפגש שר הביטחון עם בעלי תפקידים בכירים לשעבר במערכת הביטחון להתייעצויות נוספות, ובמידת הצורך יקיים פגישות נוספות עם המועמדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות