נתניהו: ניר אורבך מודאג, אני מחזק אותו שיעשה את המעשה הנכון

ראש הממשלה לשעבר באזכרה לחללי אלטלנה: "אורבך, צדקת שאמרת בכנסת שהניסוי נכשל, אבל הכישלון הזה שמסכן מדינה שלמה מסכן את עתידנו" • "אין פה 'מכונת רעל' כפי שאומרים. יש פה אזרחים כואבים. קוראים לזה דמוקרטיה" • בנט ולפיד סיכמו: ניאבק על הממשלה עד הרגע האחרון
אריה ריבקינד
י"ז סיון התשפ"ב / 16.06.2022 18:49

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נשא היום (חמישי) דברים  בטקס הממלכתי לזכר חללי אלטלנה וקרא לח”כ ניר אורבך “לעשות מעשה” ולהפיל את ממשלת בנט-לפיד.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

נתניהו אמר בטקס: “אני שומע בימים האחרונים שגם ניר אורבך מודאג מהמצב של המדינה. עמיחי שיקלי וסילמן כבר עשו את המעשה הנכון. אני מחזק את ניר אורבך שיעשה את המעשה הנכון ואני אומר לו: צדקת כשאמרת שהניסוי נכשל. אבל הכישלון הזה מסכן מדינה שלמה, מסכן את עתידנו. ברגע המכריע יש לעשות מעשה”.

נתניהו דחה את הטענות שמשמיע בנט נגד האופוזיציה – ואמר: “אין פה ‘מכונת רעל’ כפי שאומרים. יש פה אזרחים כואבים. קוראים לזה דמוקרטיה”.

לפי דיווח של מתי טוכפלד ב’ישראל היום’, נפתלי בנט סיכם עם יאיר לפיד, כי למרות מצבה הקשה מאוד של הקואליציה, ימשיכו להיאבק על המשך קיומה עד הרגע האחרון. כיוון שכך, בנט לא מתכוון להניח את המפתחות עד שיהיו אחרים שיפילו אותו.

בשבוע הבא ינסו השניים לצלוח את השבוע המאתגר ביותר עבור הקואליציה מאז הקמתה. ביום שני אמורה הכנסת לאשר את ‘חוק יו”ש’ בקריאה ראשונה אולם נכון לעכשיו לא מסתמן שום פתרון שיביא לרוב לאישור החוק.

במידה שהחוק לא יעבור השבוע יתכן שהאופוזיציה תנסה להעביר את החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית כבר ביום רביעי. הדבר תלוי בהחלטתו של ח”כ ניר אורבך, שעדיין לא הודיע כיצד ינהג.

ביום שני שלאחר מכן, 27 ביוני, תתאפשר לקואליציה פעם נוספת להעביר את חוק תקנות יו”ש, אולם במידה שיכשלו גם בפעם הזאת, עשוי לוח הזמנים להיות דחוק מידי עד בלתי אפשרי. ב-30 בחודש יפוג תוקף התקנות והדרך היחידה להותיר אותם בתוקף ללא החוק הוא באמצעות פיזור הכנסת.

השאלה אם סד הזמנים לפיזור הכנסת שיחל רק אחרי יום שני הבא יהיה מספיק על מנת להשלים את החקיקה עד ל-30 ביוני.

בנט מודע לקשיים ולכך שעשוי להגיע בקרוב לסוף דרכו כראש הממשלה. הוא מודע לכך שאם אורבך, וחברתו לסיעת ימינה ח”כ עידית סילמן, יצביעו בעד פיזור הכנסת בקריאה שלישית, ייכנס יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה במקומו באופן מיידי.

אף שכרגע לא נמצא פתרון ולא נראה כזה באופק, הוא החליט להילחם עד הרגע האחרון.

עד כה כשלו הניסיונות להוציא מהכנסת את חברי הכנסת רינוואי זועבי ממרצ ומאזן גנאיים מרע”מ, המסרבים לתמוך בתקנות יו”ש, ולפנות את מקומם לבאים בתור ברשימה שיתמכו.

גם הניסיון לשכנע את ניר אורבך לחזור לקואליציה כנראה כשל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות