השר ניצן הורוביץ חשף: המדינה פשוט שיקרה לבית המשפט העליון

שר הבריאות בוועידת הארץ: "למה בנט לא מפנה את חאן אל אחמר? כי הוא לא יכול לעשות מה שהוא רוצה" • תנועת רגבים שהגישה את העתירה לפינוי המאחז: "הממשלה שיקרה לבית המשפט"
חיים טוויל
י"ז סיון התשפ"ב / 16.06.2022 15:38

פרשיית חאן אל אחמר, מאחז פלסטיני בלתי חוקי, מעסיקה את המדינה למעלה מעשור. בדיון האחרון בעתירת תנועת ‘רגבים’ נגד המדינה, שהתקיים בבג”ץ בחודש מארס, נדרשה המדינה להשיב מדוע אינה אוכפת את צווי ההריסה שהוציאה, חרף התחייבותה לבית המשפט לממש את הצווים שניתנו בעתירה קודמת בעניין.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

בתגובה ביקשה המדינה ארכה נוספת, בטענה כי ראש הממשלה נדרש לעניין, אך הוא טרוד בסוגיות עולמיות בהן המלחמה באוקראינה.

בג”ץ קיבל את הבקשה וקצב 120 יום נוספים, שבשבועות הקרובים יגיעו לתומם.

היום, ב’וועידת הארץ’, אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ בגילוי לב: “יש בג”ץ שמאפשר לפנות את חאן אל אחמר, ובנט תמיד אמר שצריך לפנות את חאן אל אחמר. הנה הוא ראש ממשלה והוא לא מפנה. למה? כי הוא נמצא בממשלה שהוא לא יכול לעשות בה מה שהוא רוצה”.

נעמי קהאן מתנועת רגבים: “המדינה פשוט שיקרה לבית המשפט. הטענה כי הם צריכים עוד זמן בגלל המצב באירופה התבררה כשקר, וח”כ הורוביץ גילה את האמת – חאן אל אחמר לא מפונה בגלל שהקואליציה לא מאפשרת זאת.”

היא הוסיפה: “לא בכדי הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי מונעים מתושבי חאן אל אחמר לבסס חיים נורמאליים ובטוחים ביישוב קבע, הם מנצלים אותם ככלי משחק כדי לתפוס שטח אסטרטגי קריטי וצוחקים למדינת ישראל בפנים לאורך כל הדרך.”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שר הבריאות מוכיח שיד שמאל לא מאפשרת ליד "ימין" לפעול.
    16/06/2022 19:27
    עמיחי
  1. משכך, בג”ץ יצטרך לאכוף פינוי.

  2. עסוק?
    16/06/2022 21:31
    טל,
  3. בנט היה עסוק בענינים בנלאומיים? ואוו! החליף את ביידן?