מתכונן לנפילה? עבאס: “יכול להיות שהקואליציה צריכה לצאת לבחירות

ח"כ מנסור עבאס חושב שייתכן שהדרך הנכונה להמשיך את דרכה של הממשלה היא לנסות את כוחה בבחירות: "נצליח לחזור אם יהיו בחירות" • "אנחנו לא פוסלים אף אחד רק מי שפוסל אותנו. זאת העמדה הבסיסית שלנו"
חרדים 10
י"ז סיון התשפ"ב / 16.06.2022 12:37

יו”ר רע”ם, מנסור עבאס, אמר היום (חמישי) ב’וועידת הארץ’, כי ייתכן שהצעד הנכון מבחינה פוליטית כעת הוא יציאה לבחירות שתאפס את המערכת הפוליטית.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

“יכול להיות שהקואליציה הזאת צריכה לצאת לבחירות, כדי לחזור לאותה נקודה”, אמר.

לשאלה על החלטתו להיכנס לממשלה בה חברות גם מפלגות ימין, אמר כי מפלגתו “במקום יותר טוב מבחינה של תמיכה ציבורית – גם אם נצא לבחירות יש לאן לחזור”.

לדבריו, “בעוד עשור, אנשים יגידו היה ניסוי כזה ויתחילו לחשוב בצורה הגיונית איפה הצלחנו ואיפה לא”.

הוא ציין כי “יש הבדל עצום בין נתניהו לבנט, למרות שגם את נתניהו הצלחנו להביא לשינוי. הוא קרא לעצמו אבו-יאיר ושתה קפה בישובים ערביים. את זה אנחנו עשינו, וזה עזר לנו לקדם את השותפות שלנו מול גורמי ימין בקואליציה הנוכחית”.

לדבריו, בשותפות של מפלגתו בממשלה הנוכחית, המטרה היא לקדם נושאים אזרחיים עבור הציבור הערבי: “אני נותן עדיפות עכשיו לנושא האזרחי על פני סוגיות לאומיות, אני לא מתבייש להגיד את זה.

“אם נישאר בנוסחה של לקבל את הכל או לא כלום, תמיד נפסיד. האופוזיציה, גם הימין וגם המשותפת, ככל שאנחנו מצליחים ליישם את השותפות הזאת ולשדרג אותה, שני הצדדים מנסים להסית נגד השותפות, משני הצדדים גם היהודי וגם הערבי”.

לדבריו, “אנחנו לא פוסלים אף אחד רק מי שפוסל אותנו. זאת העמדה הבסיסית שלנו, רע”מ תישאר תמיד פתוחה סובלנית ומנסה לבנות גשרים עם כל חלקי החברה”.

עבאס הסביר על הוויתורים האידאולוגיים שנאלצת מפלגתו לעשות כדי לשמור על יציבותה של הקואליציה ואמר כי כבר מההתחלה הוא לא שאף “להניח על השולחן את כל מה שצריך לטפל בו”, אלא הוא פועל על פי מה שנחשב עבורו “פיקוח נפש”.

לדוגמא, הסביר עבאס, כי הוא החליט להתמקד בטיפול בפשיעה והאלימות בחברה הערבית, ולא בנושאים אחרים.

כשנשאל על חוק האזרחות, השיב: “לא הגדרתי את חוק האזרחות בראש סדר העדיפויות. אני לא מתבייש. לא אמרנו שאנחנו רוצים להתמודד עכשיו עם כל הסוגיות שנמצאות במחלוקת בין יהודים לערבים. הלכנו לבוחר ואמרנו לו יש לנו אג’נדה – אתה נותן לנו מנדט לקדם פתרון בנושאים האלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות