הפגנות, הרחקות, כפייה: לאחר 25 שנות עגינות האשה יצאה לחופשי

אגף העגונות ביצע בתיק אין ספור פעילויות, כולל הפגנות מול ביתו של הבעל, ניסיונות להשגת הסכם באמצעות מו"מ, הרחקות דרבינו תם, כפיית גט, הפעלת חוקר פרטי בחו"ל - ולבסוף גם הליך משפטי אזרחי נגד הבעל בחו"ל
נתן פרל
י"ז סיון התשפ"ב / 16.06.2022 11:18

בני זוג שנישאו בארץ, חיו יחד שנה אחת ונולדה להם בת. לאחר שנת נישואין החליטה האשה שהיא איננה יכולה עוד לחיות עם בעלה.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

בשנת 2007 פתחה תיק בבית הדין הרבני וביקשה לקבל גט. הבעל, תוך כדי ההליך בבית הדין, נמלט מהארץ למרות צו עיכוב יציאה שהוצא נגדו.

בית הדין איתר את הבעל כשהוא שוהה בארה”ב והחל בניסיונות להביא את בני הזוג להסכם גירושין. במהלך מאמציו של בית הדין נכתבו מספר רב של הסכמים על חלקם גם חתם הבעל, אך הפר אותם למרות חתימתו.

בשלב מסוים הפקיד הבעל גט בבית הדין בניו יורק, אך הגט שהופקד לא יכל לשחרר את האשה מעגינותה, זאת בשל תנאים שנתן הבעל למסירת הגט.

כל ניסיונות ביה”ד להביא את בני הזוג להסכם ולמתן גט עלו בתוהו. הבעל טען שהבת שנולדה מאשתו איננה שלו והוא מתנה את מתן הגט בבדיקת אבהות, דבר שלא היה מקובל על בית הדין.

בשנת 2013 הועבר התיק לטיפול אגף עגונות שביצע בתיק אין ספור פעילויות, כולל הפגנות מול ביתו של הבעל, ניסיונות להשגת הסכם באמצעות מו”מ, הרחקות דרבינו תם, כפיית גט, הפעלת חוקר פרטי בחו”ל ולבסוף גם הליך משפטי אזרחי נגד הבעל בחו”ל.

מאמצים גדולים אלו הוכתרו היום בהצלחה על ידי סגן מנהל אגף עגונות הרב אשר ארנטרוי והרבנים שמעונוב ובן חיים מניו יורק – ואכן זכתה האישה סוף סוף בחירותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות