הקואליציה ספגה עוד מפלה: “יועז הנדל ואיווט ליברמן הושפלו היום”

הכנסת לא אישרה את הצווים במסגרת רפורמת החקלאות, אבל שרי החקלאות והאוצר הגיעו להסכמות עם החקלאים • גפני: "הכנסת זרקה את יועז הנדל מכל המדרגות ברוב מרשים. ובסוף סייענו לחקלאים והצלנו אותם ממלתעותיו הרעות של איווט ליברמן"
אריה ריבקינד
י"ז סיון התשפ"ב / 15.06.2022 23:52

עוד מפלה מבישה לקואליציה: מליאת הכנסת דנה הערב (רביעי) בביטול חלק מהצווים עליהם הוחלט במסגרת רפורמת החקלאות המתייחסים לדבש וביצים.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

הקואליציה הפסידה בהצבעה על צווי החקלאות והצווים נפלו ברוב של 47 מתנדים ו-46 תומכים. עם זאת, מאחר שהממשלה נכנעה והערב הושג הסכם חדש עם החקלאים מדובר בניצחון מוראלי בלבד.

עם זאת, ההצבעות היום הוכיחו: הקואליציה לא מסוגלת להעביר חוק מבלי שהאופוזיציה תתמוך בו.

שר החקלאות עודד פורר, ושר האוצר אביגדור ליברמן, צפויים להכריז בקרוב על ההסכמות אליהן הגיעו עם החקלאים.

יו”ר יהדות התורה,  ח”כ משה גפני, הגיב הלילה על סידרת המפלות של הקואליציה לאורך היום: “יום מעניין בכנסת. מתן כהנא גילה את פרצופו, דיבר על חיזוק בתי הדין וביקש להצביע נגד החוק שמחזק אותם.

“התחיל התהליך של ביטול הרפורמה והשחצנות של יועז הנדל. הכנסת זרקה אותו מכל המדרגות ברוב מרשים. ובסוף סייענו לחקלאים והצלנו אותם ממלתעותיו הרעות של איווט ליברמן שמנסה כל הזמן לפגוע בהם.

“כפי שאמרנו, אין להם סיעתא דשמיא ורואים את זה כל העת”.

ח”כ אורי מקלב הגיב: “שני שרים הושפלו –  יועז הנדל הושפל היום ואביגדור ליברמן הושפל היום.

“למרות היהירות, שר החקלאות יצא מבוזה, החקלאים הצליחו לכופף אותו והשפילו אותו. כמה שעמדו שרי האוצר והחקלאות ודיברו על ‘רפורמה’, הם  קיבלו היום את כל דרישות החקלאים.

“הפלת הצו היא אמירה ברורה כי ליברמן נכשל שוב בהובלת מהלכים בקואליציה. נקווה כי הכניעה הבאה תהיה למיכאל ביטון על הרפורמה בתחבורה הציבורית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות