מתקפה דיפלומטית של רוסיה נגד ישראל: שלושה גינויים ושיחת נזיפה

שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחת נזיפה על תקיפת חיל האוויר בשדה התעופה בדמשק • מוקדם יותר: הרוסים גינו את כניסת עמותת עטרת כהנים למתחם מלון פטרה בעיר העתיקה
חרדים 10
ט"ז סיון התשפ"ב / 15.06.2022 20:44

מתקפה נגד ישראל: סגן שר החוץ הרוסי, מיכאל בוגדנוב, זימן היום (רביעי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ את שגריר ישראל במוסקבה, אלכס בן צבי – ומחה על התקיפה של נמל התעופה הבינלאומי בדמשק בשבוע שעבר שיוחסה לישראל. כך דיווח אריאל כהנא ב’ישראל היום’.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

בהודעת מוסקבה נאמר, כי בוגדנוב “הביע פעם נוספת דאגה רצינית, מתקיפת חיל האוויר הישראלי על שדה התעופה של דמשק, שפגעה במסלול הנחיתה, בציוד הניווט ובמבנים, וגרמה נזק לתנועה אווירית אזרחית בינלאומית”.

עוד אמר בוגדנוב לבן צבי: “ההצדקות שהתקבלו מהצד הישראלי לגבי התקיפה נראות לא משכנעת וכי מוסקבה ממתינה להבהרות נוספות, בין היתר במסגרת המנגנון הרוסי-ישראלי הקיים למניעת תקריות מסוכנות בכיוון הסורי”.

מוקדם יותר גינה הנציג הרוסי לשיחות השלום בסוריה את ישראל וטען שהן אינן מקובלות.

עוד קודם לכן  פורסמה הודעה רשמית מטעם הרוסים בה נכתב: “אנו נאלצים להדגיש כי ההפגזה הישראלית המתמשכת על שטח הסורי, תוך הפרה של הנורמות הבסיסיות של המשפט הבינלאומי, אינה מתקבלת על הדעת. אנו מגנים בחריפות את המתקפה הפרובוקטיבית של ישראל על תשתית אזרחית סורית קריטית. פעולות בלתי אחראיות כאלה יוצרות סיכונים חמורים לתעבורה אווירית בינלאומית ומעמידות את חייהם של חפים מפשע בסכנה ממשית. אנו דורשים מהצד הישראלי להפסיק את הנוהג המרושע הזה”.

מוקדם יותר הבוקר, פרסמו הרוסים גינוי נוסף לאישור שנתן בית המשפט העליון לעמותת ‘עטרת כהנים’, להיכנס למתחם מלון ‘פטרה’ בעיר העתיקה בירושלים.

בהצהרה זו טענו הרוסים כי האישור שנתן בית המשפט העליון לעסקת הרכישה של בית המלון הוא “פרובוקציה שמסכנת את הקהילה הנוצרית בירושלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות