העליון: המזוודה הגיעה באיחור? זכאים לפיצוי גם על עוגמת הנפש

מזוודה של בני זוג ישראלי שנסעו לטיול בארה"ב הגיעה באיחור רב - והזוג שתבע את חברת 'איבריה', ניצח בבית המשפט לתביעות קטנות • אלא שאז החברה הגישה ערעור לבית המשפט העליון • זה עלה לה ביוקר
חרדים 10
ט"ז סיון התשפ"ב / 15.06.2022 14:13

תקדים משפטי: בית המשפט העליון אימץ פרשנות המרחיבה את היקף האחריות של ‘מוביל אווירי’ כלפי נוסעים – ופסק פיצויים מוגדלים למי שהמזוודה שלהם הגיעה באיחור רב.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

הפסק ניתן בעקבות ערעור שהגישה חברת התעופה ‘איבריה’ הספרדית על פסק דין של בית המשפט לתביעות קטנות.

סיפור המעשה: בני זוג ישראלים המריאו בטיסה של ‘איבריה’ לטיול בארצות הברית, ואחת ממזוודותיהם נמסרה להם באיחור רב, ערב חזרתם ארצה. בני הזוג תבעו על כך את ‘איבריה’, ובית המשפט לתביעות קטנות פסק לזכותם פיצויים של 5,000 שקל עבור עוגמת הנפש שנגרמה להם, מלבד פיצוי בשווי הציוד החלופי שנאלצו לרכוש משום שנותרו ללא המזוודה.

לאחר שערעורה נדחה על ידי בית המשפט המחוזי, הגישה ‘איבריה’ בקשת ערעור לבית המשפט העליון וטענה כי ‘אמנת מונטריאול’, המסדירה את האחריות של מובילי אוויר כלפי הלקוחות, מסירה ממנה אחריות לעוגמת הנפש.

הרכב של שלושה שופטים –  ניל הנדל, דוד מינץ ויוסף אלרון – קבע כי סעיף 19 ל’אמנת מונטריאול’, מאפשר לפצות נוסעים בגין עוגמת נפש הנובעת מאיחור שלהם עצמם או של המזוודות שלהם.

כיוון שכך, השופטים החליטו לדחות את הערעור של ‘איבריה’, ואף לחייב אותה בשכר טרחת עורכי הדין של בני הזוג והוצאותיהם בסך 25 אלף שקל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות