המסר של עבאס לקואליציה: “להדק שורות. מי שצריך לעזוב – שיעזוב”

יו"ר רע"ם על דברי סגן השר מתן כהנא: "טוב שאין כפתור בידיים שלו. לחיות ביחד מחוסר ברירה? זו לא הדרך" • קרא לכל חברי הקואליציה "להדק שורות" • מתח ביקורת על הליכוד: "מנסים לבלבל את הציבור, הם רצו את רע"ם בקואליציה"
חרדים 10
ט"ז סיון התשפ"ב / 15.06.2022 10:05

המשבר בקואליציה: יו”ר רע”ם מנסור עבאס אומר כי טוב שאין בידי שום יהודי או ערבי כפתור שיעיף את כל היהודים או הערבים אל מחוץ לישראל.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

בראיון שהעניק היום (רביעי) לאריה גולן בתכנית ‘הבוקר הזה’ התייחס עבאס לדברי סגן השר מתן כהנא, שאמר שלשום כי “אם היה יכול – היה לוחץ על כפתור ושולח את כל הערבים לשווייץ”.

“טוב שאין כפתור, לא בידיים של כהנא ולא בצד השני – שכל אחד יכול להעיף ערבים החוצה. אני רוצה שכל אחד מהצדדים יגיע למסקנה שאנחנו צריכים לחיות ביחד ולא מתוך אילוץ. אפילו אם יש לנו כפתור – אנו בוחרים שלא להפעיל אותו מתוך בחירה והשלמה עם הצד השני”.

הוא מתח ביקורת על כהנא: “זו סובלנות מתוך אילוץ, לא סובלנות מהותית. אנחנו צריכים שהסובלנות תהיה מתוך בחירה ולא מתוך חוסר ברירה. צריך לשנות פאזה, מדאיגה אותי ההסתה, השנאה והאלימות של האנשים שלוחצים על ‘הכפתורים’ האלה”.

עבאס קרא לעשות מה שצריך כדי לשמור על הקואליציה השברירית, שגם השבוע לא תצליח לקדם אף הצעת חוק: “זה הזמן לשמור על המפעל הזה, שהוא תוצאה של סובלנות ורצון לעבוד ביחד ולמצוא את השותפות”.

לדבריו, כל ח”כ צריך כעת לעשות שיקול דעת ולחשוב היטב “מה הוא יכול לעשות כדי לשמור” על הקואליציה. “הפתרון לא חייב להיות כיסא מפלט. חייבים להדק שורות, לשמור על הקואליציה ולהתקדם. היה ברור לכולם, אנחנו צריכים להמשיך הלאה, שכל אחד יעשה את המוטל עליו כדי לשמור על התהליך הראוי הזה”.

בתשובה לשאלה איך וכיצד יש להמשיך ולשמור על הממשלה – השיב: “השאר זה כבר אמצעים, מי שרוצה להישאר – שיישאר, ומי שצריך לעזוב – שיעזוב”.

הוא הסביר כי לא יקרא לאיש ספציפי להתפטר, אך הדגיש כי הוא קורא לכולם “להדק שורות” ולהתקדם הלאה.

על הקמפיין של הליכוד נגד הממשלה אמר: “הם מנסים לבלבל את הציבור. בימים מסוימים הם רצו לקיים שותפות עם רע”ם, בתקופה מסוימת הם רצו לקדם בחירה ישירה לראשות הממשלה, ואחרי זה בכלל רצו להתקדם להסכם קואליציוני עם רע”ם, הם יכולים להכחיש, שיכחישו”.

במהלך הריאיון הוא סיפר על ניהול המגעים עם הליכוד לאחר הבחירות: “הוזמנתי לפגישה עם הרב דרוקמן ונעניתי להזמנה. בדרך קיבלתי שיחה מנתניהו”. במהלך השיחה, כשעל הקו היו גם ח”כ יואב קיש וגורם בכיר נוסף בליכוד, תדרך נתניהו את עבאס לפרטי פרטים כיצד לשוחח עם הרב דרוקמן – כך שישכנע את ח”כ בצלאל סמוטריץ’ שיסכים לכניסת עבאס לקואליציה בראשות נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות