זה התנאי הבלתי אפשרי שהציב ח”כ ניר אורבך לחזרה לקואליציה

בשיחותיו עם בנט, הציב הח"כ מימינה תנאי: הרחבה מספרית של הקואליציה כדי להחזיר את הרוב שהיה לה עד פרישתה של עידית סילמן • אורבך וצא היום לחופשה בצפון לכמה ימים ולא יגיע כלל לכנסת • בקואליציה נערכים לרצף הפסדים במליאה
אריה ריבקינד
ט"ז סיון התשפ"ב / 15.06.2022 08:32

התנאי הבלתי אפשרי שהציב  אורבך על מנת שיחזור לקואליציה: בשיחותיו עם ראש הממשלה נפתלי בנט, הציב חבר הכנסת ניר אורבך תנאי אחד, על מנת  שיסכים לחזור כחבר בקואליציה – הרחבה מספרית של הקואליציה, כדי להשיב את הרוב שהיה לה עד פרישתה של ח”כ עידית סילמן. כך דווח הבוקר (רביעי) זאב קם בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

הרחבת הקואליציה יכולה להתבצע אם יצרפו מפלגה חדשה או חלק ממפלגה או לחילופין באמצעות החזרתה לקואליציה של סילמן. ללא אחד מצעדים אלה, לא יחזור אורבך לקואליציה, מה שהופך את חזרתו לבלתי אפשרית לאור הסיכוי הנמוך להרחיב את הקואליציה.

בתוך כך, בקואליציה יופתעו לגלות היום כי אורבך יוצא לחופשה בצפון לכמה ימים ולא יגיע כלל לכנסת – לא להצבעות ולא לפגישות נוספות עם בנט, לפחות לא בימים הקרובים,  מה שלא יוסיף ליציבות הקואליציה.

בקואליציה נערכים לרצף הפסדים היום בכנסת, לקראת ההצבעות בהצעות החוק הפרטיות. בשל כך הם שוקלים לצאת מהמליאה, כדי לא להתבזות בהפסדים.

בנוסף, חברת הכנסת ג’ידא רינאוי זועבי ממרצ צפויה להצביע עם האופוזיציה בהצעות חוק חברתיות וכאלה שנוגעות לטובת החברה הערבית. שאר ה’מורדים’ של הקואליציה מסתפקים לעת עתה בהיעדרות מהמליאה.

חבר הכנסת אורבך הודיע שלשום כי לא יצביע עם הקואליציה עד להודעה חדשה. ב’כאן חדשות’ דווח כי השיחה שקיים טרם הודעתו עם ראש הממשלה הייתה סוערת והובילה לנטישה בזעם של אורבך את הפגישה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין אדיאולוגיה
    15/06/2022 16:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. במילים אחרות אם יהיה לי ג’וב איתכם בסדר אם לא אני אקבל בליכוד