איילת שקד לוחצת על בנט: הסכם לממשלת ימין עוד בכנסת הנוכחית

אם הממשלה שלו תתפרק, בנט יעדיף בחירות - אבל לא בכל מחיר • ישקול גם להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו תמורת תיק הביטחון • ומה עם רשימה משותפת עם סער? אולי כשתתפוגג החשדנות
חרדים 10
ט"ז סיון התשפ"ב / 15.06.2022 00:51

שרת הפנים איילת שקד לוחצת על ראש הממשלה נפתלי בנט להסכים להקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

המשמעות: ויתור על תפקיד ראש הממשלה.

שקד לוחצת לא רק על ראש הממשלה, אלא גם על בכירי תקווה חדשה. המכשול העיקרי: ההסכמה של כולם לשבת תחת בנימין נתניהו. נפתלי בנט עצמו מסויג מאוד מהמהלך, אולם אינו שולל אותו לחלוטין.

פרשן ‘ישראל היום’ מתי טוכפלד מדווח, כי אם הממשלה תתפרק בקרוב, ההעדפה הראשונה של בנט תהיה הליכה לבחירות, אולם לא בכל מחיר. אם יאבד את ראשות ממשלת המעבר או שלא יהיה בטוח לגבי האפשרות לרוץ יחד עם תקווה חדשה ברשימה מאוחדת שתעבור את אחוז החסימה, נראה שהאופציה להקים ממשלת ימין בראשות נתניהו, כאשר הוא יכהן בה כשר הביטחון, תשוב להיות אפשרות ריאלית עבורו.

מבחינת שקד אופציה זו עדיפה מבחירות, ולכן היא פועלת לקדם את העניין כבר כעת.

במסגרת היערכות לבחירות אפשריות, בכירי ימינה ותקווה חדשה שוחחו בימים האחרונים על ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות.

טוכפלד מספר, כי מכשולים רבים עדיין עומדים בפניהם בטרם יוכל להבשיל המהלך לריצה משותפת. העיקרי שבהם: חוסר האמון השורר בין השניים. החשדנות כה גדולה, לפי טוכפלד, עד כי בנט לא בטוח ששר המשפטים גדעון סער יסייע לו להיות ראש ממשלת המעבר, ואולי סער אפילו מעדיף שלפיד יהיה זה שיעמוד בראשה, מה שיפתח את האופציות לראשות הרשימה המאוחדת.

לפי טוכפלד, גם באופוזיציה חלוקות הדעות לגבי התרחיש העדיף במקרה של נפילת הממשלה: בעוד נתניהו ובכירי הליכוד מעדיפים בחירות, בסיעות החרדיות מעדיפים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית.

“בליכוד מעודדים מהעלייה המתמדת בסקרים של גוש הימין, מה שמדרבן אותם להעדיף בחירות על פני ממשלת ימין בראשות נתניהו כעת. יחד עם זאת, ההערכה היא כי אם יתאפשר להקים ממשלת ימין ללא מחירים גבוהים מדי – נתניהו עשוי להסכים לכך”, מסביר טוכפלד.

גם הרשימה המשותפת נמצאת במלכוד מסוים סביב התרחישים השונים:  מצד אחד, רצונם הוא להפיל את הממשלה ולהוביל לבחירות, והם אף הודיעו כי יתמכו בחוק לפיזור הכנסת.

מנגד, חוששים שם שהפלת הממשלה תוביל להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. במשותפת דוחפים להעביר את ‘חוקי הנאשם’ שימנעו את האפשרות מנתניהו להתמודד, ואז יוכלו לתמוך בפיזור הכנסת ללא חשש שנתניהו יעלה לשלטון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תימני
    15/06/2022 11:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שני פורטזות ירוצו יחד מה ייצא פורטזה אחת? טמבלים אפסים ראש ממשלה שלא עובר את אחוז החסימה בושה מלך בלי עם רק עם תוכים בקיצור הורדוס…