לפני חצי שנה נשרף ה’בית חב”ד’ שלו. אתם לא תאמינו מה קרה מאז

לפני כחצי שנה התעורר הרב מנחם מענדל ויינפלד, שליח חב"ד בעיר סן חוזה שבקליפורניה לסיוט: הבית חב"ד שלו נשרף כליל • השבוע הוא רכש מבנה חדש בעלות של כחמישה מיליון דולר: "הרבי העשיר אותנו אחרי השריפה"
נתן פרל
ט"ז סיון התשפ"ב / 15.06.2022 00:20

הרב מנחם מענדל ויינפלד, שליח חב”ד בעיר סן חוזה שבמדינת קליפורניה, חתם בתחילת השבוע על חוזה רכישת מבנה ענק עבור בית חב”ד, בעלות של כחמישה מיליון דולר.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

אירוע חתימת החוזה היה מרגש בעבור כל מי שנחשף לפרטיו:

בחודש טבת האחרון נשרף בית חב”ד הקודם, שהיה ממוקם במרחק לא רב מהמבנה החדש. השריפה פרצה בשעת לילה. כוחות הכיבוי שהגיעו לזירה הצליחו לכבות את האש, אבל לא להציל את המבנה, שנשרף כמעט לחלוטין.

“אחד מאנשי הקהילה שלנו”, סיפר הרב ויינפלד בראיון שהעניק לאחרונה לסופר מענדי קורטס בשבועון ‘כפר חב”ד’, “שמע מאחד מעוברי האורח ש’בית הכנסת נשרף’ ורץ למקום במטרה להציל את ספרי התורה.

כשאני שמעתי על השריפה, השעה הייתה כבר שעת בוקר מוקדמת. הגעתי במהירות למקום. לא היה מה להציל. בעיקר ספרים מפויחים. רוב מה שהיה במקום נשרף לגמרי“.

שלושה חודשים וחצי בלבד פעל הרב ויינפלד בבית חב”ד שנשרף. הוא עבר אליו עם חברי קהילתו זמן קצר לפני ראש השנה. עד אז, מאז בואו לעיר לפני כשנתיים וחצי, פעל במבנה קטן משמעותית.

“השקענו הרבה כסף בבית חב”ד הזה”, סיפר הרב ויינפלד, “הוא שופץ והוכשר בכדי לספק את כל חברי הקהילה. בסופו של דבר השתמשנו בו רק חודשים ספורים“.

השריפה שינתה לחלוטין את הפעילות עיר. “ההתחלה הייתה לא קלה”, נזכר הרב ויינפלד. “נותרנו למעשה בלי מקום של קבע. אבל היינו אופטימיים. היינו בטוחים שמכאן רק נתרומם. ידענו שאנחנו שלוחים של הרבי. אנחנו לא פועלים בכוחות שלנו. ואכן את הברכות של הרבי התחלנו להרגיש מאז, באופן שכלל לא ניתן לשער אותו. הכל השתנה“.

השבוע, כאמור,  חתם הרב ויינפלד על חוזה לרכישת בניין ענק עבור בית חב”ד. מדובר בבניין גדול פי שלושה מהבניין הקודם, מפואר, וממוקם ברחוב הראשי של העיר, שעלותו כמעט חמישה מיליון דולר.

“בלי השריפה היה בלתי אפשרי שנגיע לבניין כזה בתוך זמן כה קצר בשליחות”, אומר הרב ויינפלד. “אנחנו שלוחים חדשים, ואנו מרגישים שאנחנו כשחקנים על לוח. שמישהו מלמעלה מנהל אותנו.

אחרי השריפה התחלנו להרגיש את הקהילה מתאחדת סביבנו. אלפים מתושבי העיר, הגיעו לתמוך בנו ולחזק אותנו והרימו תרומות. הקהילה, בנוסף לכל זה, התאחדה באופן שאיני יודע אם היה מתרחש אלמלא השאיפה. הפעילות שלנו הכפילה מאז את עצמה בכל מובן“.

הרב ויינפלד מציין את הרב אהרן מאיר קונין, השליח הראשי בעיר סן חוזה, שבכל החודשים האחרונים התייצב לצדו, בגיוס תומכים ובהשגת מבנים חילופיים לפעילות. “בחודשים האחרונים עשינו חלק מהפעילות שלנו בבית חב”ד שלו”, אומר הרב ויינפלד.

בעיר סן חוזה, השלישית בגודלה בקליפורניה, שאוכלוסייתה מונה לפי ההערכות כמילון ושלוש מאות אלף בני אדם – מתוכם כשישים אלף יהודים, פועלים שלושה בתי חב”ד.

כעת השלישי והחדש שבהם ישודרג בעשרות מונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרבי לא מעשיר אנשים
    15/06/2022 23:57
    משה
  1. הקב”ה מעשיר אנשים.