בנט החליט לחבור לליכוד? זה הצעד המפתיע שעשה אחרי פרישת אורבך

חרדים 10
|
ט"ו סיון התשפ"ב / 14.06.2022 14:19
על רקע לחצים כבדים בימינה לשקול חבירה לנתניהו בכנסת הנוכחית: סקר מסרונים אנונימי נשלח אמש לעשרות אלפי תומכים רשומים במאגר המפלגה – ובחן את התמיכה במהלך • וואלה: בנט עצמו עומד מאחורי הסקר • ימינה: שקר מוחלט. רה”מ פועל לייצב את הממשלה

ראש הממשלה נפתלי בנט הפיץ אמש (שני) סקר סמסים אנונימי – שבדק את התמיכה בהצטרפות לממשלה בראשות הליכוד בכנסת הנוכחית.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

לפי דיווח של טל שלו באתר ‘וואלה, המהלך בוצע על רקע לחצים כבדים שמופעלים עליו בימינה לחשב מסלול מחדש ולבחון את האפשרות לחבור לנתניהו ובלוק ימין-חרדים להקמת ממשלה חלופית.

לפי מקורות בימינה, אמש –  כמה שעות אחרי הודעת הפרישה של ח”כ ניר אורבך מהקואליציה – בנט נתן אור ירוק לביצוע הסקר ששאל: “האם אתה תומך בכניסת ימינה ונפתלי בנט לממשלה בראשות הליכוד בכנסת הנוכחית?”.

הסקר הופץ ממספר אנונימי, אך לפי הדיווח ב’וואלה’ הוא הופץ על ידי ימינה לעשרות אלפי תומכים הרשומים במאגר המפלגה. לפי המקורות הוא מעיד על כך שבנט “מהרהר באפשרות ברצינות”.

בימינה הכחישו כי מדובר בסקר מטעמם או מטעם בנט ומסרו בתגובה: “שקר מוחלט. מפלגת ימינה ואף אחד מטעמו של ראש הממשלה לא הפיץ את הסקר המדובר בכתבה. ייתכן שזהו תרגיל של יריבים פוליטיים או כל דבר אחר. ראש הממשלה בנט פועל כדי לייצב את הממשלה ולהמשיך להוביל את המדינה לשגשוג כלכלי ולביטחון”.

בכיר בליכוד הגיב על הפרסום: “גם בנט מבין שהסיפור נגמר. הוא צריך לשחרר את המדינה מהניהול הכושל שלו ולאפשר הקמת ממשלה אחרת – מיד”.

לפי הדיווח, שרת הפנים איילת שקד מובילה את המאמצים לשכנע את בנט להודיע כי ישקול חבירה לממשלת ימין בראשות נתניהו, אך עד כה, הוא דחה את הבקשות שלה בנושא.

גם ח”כ ניר אורבך, שהודיע אתמול לבנט שהוא פורש מהקואליציה, מנסה לקדם את המגעים של ימינה ותקווה חדשה להצטרפות לממשלה חלופית.