‘הגר”ש הוא כן אדמו”ר, כי הצליח להפוך גדולי המתנגדים לחסידים’

יהדות לוס אנג'לס מתרגשת: ראש הישיבה מגור הגר"ש אלתר הגיע לביקור של שלושה ימים • רבני לוס אנג'לס, מכל החוגים והעדות, השתתפו במעמד קבלת פנים • גולת הכותרת במסע: שיעור כללי - בהשתתפות תלמידי חכמים ונגידים שהגיעו גם מניו יורק • ואיזה ספר היה לוקח לאי בודד?
יוסף גרינבוים
ט"ו סיון התשפ"ב / 14.06.2022 12:14

ראש הישיבה מגור הגר”ש אלתר הגיע ביום ראשון לביקור חיזוק היסטורי בעיר לוס אנג’לס שבחוף המערבי של ארצות הברית.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

ראש הישיבה, שישהה בעיר למשך שלושה ימים, התקבל בכבוד יוצא דופן כאשר רבני לוס אנג’לס, מכל החוגים והעדות, השתתפו במעמד קבלת פנים בבית הכנסת ‘אור החיים’ בעיר ויצאו מגדרם בביטויים מפליגים על האורח מישראל – ועל ההתרגשות השוררת בקהילות היהודיות לרגל ביקורו.

הגאון רבי חיים ברוך רובין, רב קהל ‘עץ חיים’ דווישניצא, אמר במעמד: “לוס אנג’לס צריכה לברך ‘ברוך שחלק מחכמתו ליראיו’, וממילא גם ‘שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה’. כשראש הישיבה מגיע למדינה, ‘הוא הודה, הוא זיוה, הוא הדרה’. אני חייב לחלוק ולומר שהראש ישיבה כן אדמו”ר, על אף שהוא אומר שאינו כזה, מכיוון שהצליח להפוך את גדולי המתנגדים לחסידים. מי היה מצליח להפוך את המארח ר’ זאב וואלמרק לחסיד? – אף אדמו”ר בעולם”.

הגאון רבי ברוך גרידן, ראש הכולל בשכונת פיקו ומהדמויות הרוחניות הבולטות והמשפיעות בלוס אנג’לס, קיבל את פני ראש הישיבה: “זכינו בביקור של מרא דכולא שמעתתא. ביקור כזה של גדול התורה הוא זכות עצומה ללוס אנג’לס”.

הגאון רבי שלמה קליין, רב דקהל ‘אור החיים’, הגדיר את הגר”ש אלתר כ”שר התורה”, ואמר: “לוס אנג’לס זוכה לביקור שיותיר בה רושם רב”.

הגאון רבי יוחנן העניג, ראש הכולל ובית המדרש החסידי בעיר, אמר: “זכיה עצומה שראש הישיבה הגיע לכאן. שומעים תמיד מדברי הראש ישיבה ועכשיו זוכים להתפלפל מקרוב עם ראש הישיבה בשו”ת בעניין אחד ה’דרושים’ האחרונים שנדפסו כאן”.

גולת הכותרת של הביקור היה שיעור כללי שמסר ראש הישיבה ביום שני בערב בלוס אנג’לס. המוני שוחרי התורה בעיר, לצד תלמידי חכמים ונגידים שהגיעו גם מניו יורק, לאחר שעזבו את עיסוקיהם וטסו לקליפורניה כדי לשמוע ולראות את ראש הישיבה.

ראש הכולל, הרב פאסמן התבטא שכבר זמן רב תושבי לוס אנג’לס לא זכו לשמוע שיעור תורה מגדול בתורה בעל שיעור קומה כזה.

השיעור התקיים לאחר יום עמוס באירועים. בשעות הבוקר הגיע הגר”ש לתפילת שחרית במתיבתא החסידית. לאחר מכן ביקר בבית הנגיד לבית גור ר’ חיים קולודני.

בהמשך היום אירח, הרב שלמה איינהורן, רב קהילת ‘יבנה’,  עשרות מנכבדי הקהילה ומגדולי תומכי התורה והחסד בביתו, שם נערך שו”ת נדיר בהשתתפות ראש הישיבה, כאשר דבריו מתורגמים במקום לאנגלית, לטובת מי שלא הבינו.

שאלה אחת עסקה בחינוך ילדים.

שאלה נוספת הייתה: “אם היה נוסע לאי בודד והיה מותר לקחת ספר אחד – מה היה לוקח? ראש הישיבה לא הצליח להשיב, ולבסוף אמר: זה כמו להכניס ילד לחנות צעצועים ענקית ולהכריח אותו לבחור רק דבר אחד, ברור שלא יצליח…

לאחר מכן, ערך הגאון רבי חיים ברוך רובין דינר בביתו, אליו הוזמנו נכבדי קהילתו ותומכי עולם התורה והחסד.

יצוין, כי כבר שעות לאחר נחיתתו בלוס אנג’לס ערך ראש הישיבה שורה של ביקורים, שיעורים ומפגשים בקהילה היהודית המקומית. לאחר תפילת שחרית בתלמוד תורה תורת אמת מסר האורח שיעור עיון בענייני הלוואה ושמיטת כספים בכולל שבראשות הגאון רבי ברוך גרידן. לאחר מכן קיים מפגשים עם רבני העיר ונגידים בבית בעל האכסניה ר’ זאב וואלמרק, וביקור ממושך בביתו של הפילנתרופ היהודי ר’ דיויד הגר.

לתפילת מנחה הגיע הגר”ש אלתר לישיבה הגדולה ‘אור אלחנן – חב”ד’, והתקבל על ידי ראש הישיבה, הגאון רבי עזרא בנימין שוחט, והנהלת הישיבה. לאחר תפילת מנחה בבית המדרש, כובד האורח לשאת דברים בפני התלמידים, וחיזק אותם להוסיף בלימוד התורה.

לאחר מכן השתתף בדינר לנגידים הצעירים של לוס אנג’לס בבית הנגיד ר’ ראובן גרידן. מאוחר יותר הגיע למעמד קבלת פנים שנערך ידי בית כנסת אור החיים בהשתתפות רבני העיר מכל העדות והחוגים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות