אורבך החל במגעים להקמת ממשלת ימין; הליכוד דורש החזרת שיקלי

אחרי שהבהיר לבנט שלא יתמוך בממשלה: יו"ר סיעת ימינה מקיים שיחות עם ח"כים חרדים והליכוד • יו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין עומד על כך: תנאי סף למגעים יהיה ביטול הכרזת ח"כ שיקלי כ'פורש'
חרדים 10
ט"ו סיון התשפ"ב / 14.06.2022 00:19

על רקע ההכרזה של ח”כ ניר אורבך על פרישה מהקואליציה והניסיון להקים ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית עם תקוה חדשה, ימינה והליכוד – במפלגתו של נתניהו מציבים כתנאי סף למשא ומתן את ביטול ההכרזה על עמיחי שיקלי כח”כ ‘פורש’. כך דווח אמיר אטינגר ב’ישראל היום’.

באופוזיציה ינסו עכשיו להביא את סער לשולחן המו”מ להקמת ממשלת ימין.

סער, שלא עובר בסקרים, מסרב בינתיים להקים ממשלה שכזו, אך באופוזיציה ינסו ליצור מנגנון אמון עם ערבויות לפיהם יבנו קואליציה יציבה ויפיגו את החששות של סער מתרגיל של נתניהו.

בליכוד מרגישים חובה מוסרית כלפי שיקלי, ואם תקום ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית, הם דורשים להעביר חקיקה שתבטל את הפרשתו של שיקלי מסיעת ימינה.

מדובר בתנאי שיו”ר סיעת הליכוד יריב לוין עומד עליו באופן אישי.

לפי דיווח בערוץ 7, ניר אורבך מתחיל במגעים להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, ומקיים על כך שיחות עם חברי כנסת חרדים ועם הליכוד – למורת רוחו של בנט.

אורבך אמר למקורביו, כי גם אם חברי הכנסת זועבי וגנאים יתפטרו מהכנסת, אין עתיד לממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת ולכן הוא שלם עם הצעד שבו נקט כשהקפיא את חברותו בקואליציה.

עם זאת,  במידה והממשלה תביא את ‘חוק יו”ש’ להצבעה נוספת, ח”כ אורבך מתכוון להתייצב במליאה ולהצביע בעד.

בתוך כך, בקואליציה יש מי ששוקלים להדיח את אורבך מראשות ועדת הכנסת ולהעביר את חוק הנאשם בשיתוף פעולה עם המשותפת. הזזתו של אורבך מתפקיד יושב-ראש הוועדה הכרחית מבחינת הקואליציה, כדי לוודא שאורבך לא ימסמס את החוק שמונע מנאשם להרכיב ממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות