60 ל’גוש נתניהו’: זו המפלגה מהקואליציה שלא עוברת את חסימה

סקר מנדטים חדש מגלה: רוב הציבור סבור שממשלת בנט-לפיד לא צריכה להמשיך להתקיים • במפת הגושים: 55 לקואליציה הנוכחית, 60 לגוש נתניהו • 56% נגד שילוב מפלגות ערביות בקואליציה עתידית - וכך גם חושבים 37% ממצביעי הקואליציה • ומי הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה?
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשפ"ב / 13.06.2022 23:36

רוב בציבור נגד הממשלה: מסקר מנדטים חדש של מכון מדגם בראשות מנו גבע, שפורסם הערב (שני) ב’המהדורה המרכזית’ של חדשות 12 – שנה בדיוק לאחר השבעת ממשלת בנט-לפיד – עולה התחזקות של ‘גוש נתניהו’ ל-60 מנדטים, לעומת 52 בבחירות האחרונות.

הקואליציה הנוכחית זוכה ל-55 מנדטים בלבד – רחוק מרוב בכנסת. תקווה חדשה בראשות גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה.

אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה מזנקת ל-36 מנדטים, יש עתיד הייתה מתחזקת ב-3 מנדטים ל-20, וכחול לבן בראשות בני גנץ הייתה הופכת למפלגה השלישית בגודלה עם 10 מנדטים.

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ דוהרת  ל-9 מנדטים והמפלגות החרדיות שומרות על כוחן – ש”ס עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

העבודה בראשות מרב מיכאלי נחלשת במנדט ל-6, ישראל ביתנו מאבדת שני מנדטים ומקבלת רק 5, וימינה עם 5 מנדטים. רע”ם והרשימה המשותפת היו זוכות ל-5 מנדטים כל אחת ומרצ עם 4 מנדטים.

תקווה חדשה נשארת מחוץ לכנסת עם 2.9%, שליש פחות מהדרוש כדי לעבור את אחוז החסימה.

במפת הגושים ניתן לזהות מגמה של התחזקות של ‘גוש נתניהו’ שזוכה כבר ל-60 מנדטים, מרחק נגיעה מרוב בכנסת, לעומת קואליציית בנט-לפיד שנותרת עם 55 מנדטים.

על השאלה מי מבין האישים הבאים – בנט או נתניהו, הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה? 47% השיבו נתניהו, בעוד 21% בלבד השיבו בנט.

מי מבין נתניהו ולפיד הכי מתאים להיות ראש הממשלה? 46% השיבו נתניהו ו-27% ענו לפיד. כשנתניהו הוצב מול בני גנץ – נתניהו מוביל עם 46% לעומת גנץ עם 21% בלבד.

האם הממשלה בהרכבה הנוכחי צריכה או לא צריכה להמשיך להתקיים? יותר מחצי מהנשאלים, 56%, השיבו בשלילה לעומת 35% בלבד שהשיבו בחיוב.

מקרב מצביעי מפלגות הקואליציה, 63% חושבים שהקואליציה צריכה להתקיים ואילו 29% חושבים שלא. מקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה, 86% סבורים שהקואליציה צריכה לסיים את דרכה לעומת 9% שחושבים שהיא צריכה להמשיך להתקיים.

באשר לשאלה האם אתה בעד או נגד שילוב מפלגה ערבית בקואליציה שתקום בעתיד, רוב הנשאלים – 56%, השיבו נגד, לעומת 31% בלבד שענו בעד.

מקרב הנשאלים היהודים, 62% מתנגדים לשילוב מפלגה ערבית בקואליציה עתידית לעומת 27% תומכים. מקרב הנשאלים הערבים, 51% בעד שילוב מפלגה ערבית בקואליציה ו-26% נגד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות