סמוטריץ על ניר אורבך: מקווה שיהיה לו את האומץ ללכת עד הסוף

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ, ברך את ניר אורבך על הקפאת חברותו בקואליציה • "ניר אזר את האומץ לצעד הראשון, זה חשוב ואני מברך אותו על כך" • ח"כ אבי מעוז: "שמח שעשית את הצעד הראשון בכיוון הנכון לפירוק קואליציית 'מדינת כל אזרחיה"
דוד ליבוביץ
י"ד סיון התשפ"ב / 13.06.2022 19:30

הציונות הדתית מברכת על פרישתו של ח”כ ניר אורבך: יו”ר מפלגת הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’ בירך את יו”ר סיעת ימינה ח”כ ניר אורבך על הקפאת חברותו בקואליציה.

סמוטריץ’ אמר כי ”אין מקום לציניות בתגובה לצעד של ניר. צעד כמו שהוא עשה היום מול בנט, שלהם יחסים קרובים הרבה מאוד שנים, דורש אומץ רב. ניר אזר את האומץ לצעד הראשון, זה חשוב ואני מברך אותו על כך.

”צריך לקוות שבעזרת השם יהיה לו האומץ ללכת עד הסוף ולהפיל את הממשלה הרעה הזו”, הוסיף ח”כ סמוטריץ’.

ח”כ אבי מעוז (הציונות הדתית) בירך את אורבך: “שמח שעשית את הצעד הראשון בכיוון הנכון לפירוק קואליציית ‘מדינת כל אזרחיה’. אין מקום בממשלת בנט-לפיד לחברי כנסת שזהותה היהודית של המדינה חשובה להם. מחזק את ידיך להשלים את המהלך ולחזור למחנה היהודי-לאומי”.

בהודעה לתקשורת, הסביר חה”כ אורבך את ההחלטה להקפיא את חברותו בקואליציה: “אחרי שבוע של פגישות עם ראש הממשלה וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית. לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור, הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית. לצערי, הקואליציה כיום – איננה ממלאת את ייעודה”.

אורבך הקציב לממשלה שבוע לפתור את המשבר והדגיש: “לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות