בנט: “סיקריקים”. נתניהו: “אין גבול לנפתולי נפתלי המתפתל

בנט תקף את הליכוד שמתבטאים נגד עבאס - והתגאה בהכנסת הערבים לקואליציה. בנאומו, האשים את נתניהו ואנשיו ב"מכונת רעל" בגלל הביקורת נגד ממשלתו • נתניהו הגיב והזכיר את התבטאויות בנט נגד מנסור עבאס, וקרא לו להפסיק לזלזל באזרחים. "ממשלת הסחיטה מתפוררת"
חרדים 10
י"ד סיון התשפ"ב / 13.06.2022 18:32

דיון סוער במליאת הכנסת היום (שני) ברקע המשבר הפוליטי, כאשר ראש הממשלה נפתלי בנט אולץ להגיע לדיון ארבעים חתימות בנושא “בזבוז חסר תקדים של כספי ציבור לשיפוץ מעון פרטי ברעננה”.

בנט בנאומו אמר כי “הברירה כיום היא בין כאוס ליציבות, בין שיתוק לצמיחה. לפני שנה יו”ר האופוזיציה ניסה ארבע פעמים להקים ממשלה וכשל. עמדנו ימים ספורים לפני בחירות חמישיות וקיבלנו החלטה כואבת להציל את המדינה”.

“אתם זוכרים את הכאוס? את שומר החומות? הממשלה הקודמת שידרה חולשה”, האשים בנט. “הכלל של הממשלה הקודמת היה להיות קשוח כלפי השמאלנים ולהיות חלש כלפי האויב. ואנחנו עושים את ההפך. קשים מול האויב – ומושיטים יד לשמאל הציוני. צריך לומר ביושר שגם בקואליציה אנשים לא הבינו את גודל השעה”.

“אתם כל היום מסיתים פנימה במקום להילחם נגד האויב, הלוואי שאת האנרגיה הזו הייתם מפנים כלפי האויב ולא כלפיי. אני למדתי שיש רצון טוב, אנחנו יכולים לעשות דברים טובים ביחד. הממשלה לא מושלמת, אבל היא טובה. אנחנו דואגים לכולם, כולם רצויים אצלנו”.

בנט תקף את נתניהו ואמר: “ראיתי את ח”כ ישראל כץ צורח על מנסור עבאס. הוא אמר שעבאס כמו יחיא סינוואר. עזוב את זה שביבי נפגש איתו מאה פעם בבלפור, אצלי אין הסתר. נפגשתי איתו כמו גבר. לא תכננתי לשבת עם מנסור עבאס בקואליציה אחת, באמת שלא. מנסור קיבל החלטה אסטרטגית להיות מנהיג להיות ביחד איתנו”.

הוא תקף את חברי הכנסת של האופוזיציה. “זה עצוב, בתולדות הכנסת לא הייתה אופוזיציה כל כך לא ממלכתית כמוכם. לא כולם, אבל חלק. סיקריקים”.

את הביקורת על ממשלתו כינה “מכונת רעל” שמופעלת על ידי נתניהו ואנשיו. “אל מול שנה בלתי נתפסת אפשרנו למכונת הרעל לפעול ולא הצלחנו להגן על אנשינו. לא הצלחנו להגן על עידית סילמן. ראיתי פעילים שאמרו מילים שאני לא יכול לחזור עליהן מחבקים ומנשקים אותה עכשיו. הלקח שלי מול המכונה הזו – אנחנו נקים מכונה שיודעת להסביר ולהילחם מול הפייק ניוז הנוראי”.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב: “שנת הלימודים מתקרבת לסיומה. המורים שוקדים על גיליונות הציונים של התלמידים. אבל יש מי שכבר הזדרז לחלק לעצמו ציונים – והוא עשה זאת ביד נדיבה, בהערכה עצמית מופלגת, הוא עף על עצמו, ובניתוק מרשים מן המציאות”.

“בנט אמר אתמול: ״נדמה לי שכל מי שישר עם עצמו יודה שזו ממשלה מהטובות שידעה המדינה״. איזו בדיחה. בסביבת בנט ובלשכת ראש הממשלה עוזבים כולם, שבוע אחרי שבוע, בדיוק כמו ברשימת ׳ימינה׳ לכנסת. הם כנראה לא יכולים להכיל את כל הטוב הזה”.

נתניהו הוסיף, “להגיד שזאת אחת הממשלות הטובות בתולדות ישראל? אני חושב שבוחן המציאות של בנט לוקה בחסר, בלשון המעטה. זה כנראה קורה כי בנט לא באמת בא במגע עם הציבור. הוא לא רואה ממטר את אזרחי ישראל. אם הוא היה עושה כל זאת, הוא היה לומד על רחשי הלב האמיתיים של תושבי המדינה. בעבורם, הממשלה הזאת גרועה, לא לגיטימית ולא רלוונטית. היא מוחזקת בחוטים דקים של סחטנות ופרוטקשן, מפרפרת פרפורי גסיסה, מתבזה כל יום מחדש, ומוכיחה שאין תחתית. ירדנו נמוך השבוע, בשבוע הבא נרד עוד יותר נמוך. ים המלח הוא האוורסט של הממשלה הזאת”.

בהתייחסות ליוקר המחיה בישראל אמר נתניהו: “היום כדי לקנות קילו פירות צריך משכנתא, אבל גם המשכנתא עולה. הכל עולה. הזינוק האדיר ביוקר המחייה הוא באשמת בנט לפיד ועבאס. הכל עולה והכל מתייקר”.

“במקום לטפל במשבר העצום הזה, להוריד מחירים, להפחית מיסים – אתם מעלים מחירים ומעלים מיסים. אבל את הכסף אתם מייעדים לא לטובת אזרחי ישראל, אלא למנסור עבאס ולאחים המוסלמים. נתתם להם מיליארדים, ואתם ממשיכים לתת להם בכל פעם שמישהו מהם מצייץ איום שמרעיד את הכיסא שלכם”.

נתניהו הוסיף, “אין גבול לנפתולי נפתלי המתפתל” – והאשים: “מה שהייתם צריכים לעשות זה לקחת את הרווחים בזכות הכלכלה החזקה שבנינו כאן ולהשתמש בהם כדי לבלום את עליית המחירים שאזרחי ישראל משלמים”.

“הייתם יכולים וחייבים לעצור את עליית מחירי הדלק אבל את הכסף הזה לקחתם ונתתם אותו לח״כים נורווגים ותומכי טרור. בזבזתם 50 מיליון שקל לשיפוץ ביתו של בנט ברעננה ו50 מיליארד למנסור עבאס”.

על המתקפה של בנט הוסיף נתניהו: “לאנשים ונשים ישראליים שיש להם ביקורת נגדכם אתם קוראים ״מכונת רעל״. תפסיקו לזלזל ככה באזרחים ובאנשים”.

“בנט אתה אמרת שמנסור עבאס הלך לבקר מחבלים רוצחים בכלא. אין לך בושה? אין לך ברירה. אתה תלוי בו. אתה מסרת לו את המפתחות. אתה העברת את השליטה בממשלת ישראל לאחים המוסלמים. תתבייש לך”.

“בנט פרסם עוד חוברת ביזארית. הוא פונה לרוב הציוני הדומם. הרוב הציוני לא דומם, בנט. הוא זועק ואומר לך – לך. צא החוצה. תסתובב בארץ ותראה ותשמע. לכו הביתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות