תמיכה בפיזור הכנסת בטרומית, ומו”מ להקמת ממשלת ימין

ראש הממשלה נפגש היום פעמיים עם הח"כ הסורר ממפלגתו, ששוקל לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית ואחריה לפתוח במו"מ להקמת ממשלת ימין עוד בכנסת הנוכחית • המטרה: למנוע מצב בו ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מקבל את המושכות בתקופת ממשלת המעבר
שלמה בן חיים
י"ד סיון התשפ"ב / 12.06.2022 21:07

גורלה של הממשלה תלוי בשבוע האחרון על בלימה – מאז הפרסומים אודות כוונתו של ח”כ ניר אורבך מסיעת ימינה להצטרף לחברתו לסיעה, ח”כ עידית סילמן, ולפרוש מהקואליציה. בימים האחרונים שומר ראש הממשלה נפתלי בנט על קשר צפוף עם אורבך, במטרה למנוע את פרישתו. היום (ראשון) נפגשו השניים פעמיים, בבוקר ואחר הצהריים.

לפי הפרסום של העיתונאי יקי אדמקר בוואלה! אורבך הציע לבנט מעין פשרה ועל פיה הוא יתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, ולאחריה ייפתחו מגעים בניסיון למנוע את פיזור הכנסת ולהקים ממשלת ימין מוסכמת כבר בכנסת הנוכחית. אם המגעים לא יבשילו, יתמוך אורבך בפיזור הכנסת גם בשאר שלבי החקיקה.

המטרה, כך לפי הפרסום, למנוע מצב ודאי בו ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד יקבל את המושכות במקרה של הליכה לבחירות, מאחר ועל פי ההסכם הקואליציוני, במידה ושני חברי כנסת מהאגף הימני בקואליציה – סיעות ימינה ותקווה חדשה – יתמכו בפיזור הכנסת, יהיה לפיד ראש הממשלה בתקופת המעבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תימני
    13/06/2022 01:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא יפה לעשות ליאיר כך! הוא ממתין מעל שנה לחלקת קבר בהר חרצל, ממתין מעל שנה לשיפוץ ביתו ממתין מעל שנה לסירנות ושיירה אמיתית לא צעצועים מעלי אקספרס, לא שיירה חליפית, וכך לאכזב אותו הוא יכול לקבל התקף לב! נפתלי תרחם עליו אתה כבר קיבלת חלקה בחרצל, שיפצת תבית, האוזנים שלך הלכו מהסירנות, די חלס הבן אדם כבר חולם ביום ובלילה להיות ראש ממשלה… ליצנים משחקים בנידמה לי…