ניו זילנד מציגה: הפרה שלכם מגהקת? שלמו מס להצלת העולם

ניו זילנד תטיל מס על גיהוקים של בעלי חיים, בניסיון להפחית את פליטת גזי החממה • מדובר במדינה הראשונה בעולם שגובה מס מהחקלאים על פליטות גז מתאן של החיות שהם מגדלים
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"ב / 12.06.2022 15:20

ניו זילנד חשפה תוכנית להטלת מס על גיהוקים של כבשים ופרות, זאת כחלק מהמאמצים להתמודד עם אחד המקורות הגדולים במדינה לפליטת גזי חממה.

מדובר במדינה עשירה בצאן ובקר, ומלבד חמישה מיליון האזרחים מתגוררים במדינה גם 10 מיליון חיות בקר ועוד 26 מיליון כבשים.

הצעת החוק, שאמורה לחייב את החקלאים במס החדש על גיהוקי בעלי החיים, אמורה להיכנס לתוקף בשנת 2025 והיא נועדה לנסות ולהילחם בתופעת פליטת גזי החממה, שנגרמת גם כתוצאה מגיהוקים של בעלי החיים.

“אין שום ספק שעלינו לקצץ את כמות המתאן שאנחנו משחררים לאטמוספרה, ומערכת תמחור יעילה לפליטות בחקלאות תהיה בעלת תפקיד מרכזי בהשגת המטרה”, אמר השר לאיכות הסביבה במדינה ג’יימס שאו.

התוכנית כוללת גם תמריצים לחקלאים שיצמצמו את הפליטות באמצעות תוספי מזון וישתלו עצים בחוות. ההכנסות מהמסים יושקעו במחקר, פיתוח ובשירותי ייעוץ לחקלאים, אמר שר הסביבה.

אנדרו הוגארד, בעל מחלבה ונשיא הפדרציה הלאומית של חקלאים בניו זילנד, אמר בתגובה כי הוא תומך בתוכנית: “אנחנו עובדים על זה כבר שנים עם הממשלה ועם ארגונים נוספים כדי להסכים על גישה שלא תוביל לסגירת החקלאות בניו זילנד, אז הסכמנו על הרבה דברים שאנחנו מרוצים מהם”.

“אבל כמו בכל ההסכמים מסוג זה שעליהם חתומים צדדים רבים, תמיד יש כמה חולדות שצריך לבלוע”. הוא הוסיף כי עדיין לא הושגה הסכמה על כל הפרטים הקטנים של ההסכם.

על פי התכנית, הכסף שתגייס המדינה מהתוכנית יושקע מחדש בשירותי מחקר, פיתוח וייעוץ לחקלאים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות