דיווח: ח”כ רינאוי-זועבי ממרץ לא מתכוונת להתפטר מן הכנסת

על פי הפרסום בחדשות 12 זועבי תכננה לחזור לקואליציה אך לדבריה לפיד לא קיים את הבטחותיו • "נראה מי ייענש עכשיו, זאת רק ההתחלה" • עימות בין יו"ר רע"ם לח"כ ישראל כץ כשהאחרון מאשים: "מנסור עבאס תומך בטרור, תומך בעקרונות חמאס"
קובי פינדרוס
י"ג סיון התשפ"ב / 11.06.2022 21:35

חברת הכנסת רינאוי-זועבי מ’מרץ’ לא מתפטרת: על פי פרסום בחדשות 12 אמרה זועבי כי רצתה לחזור לקואליציה – אך שר החוץ יאיר לפיד לא קיים את הבטחותיו: “אם עד עכשיו שקלתי את זה, עכשיו בוודאות זה לא יקרה. אני לא הולכת להתפטר”.

“הקואליציה הזאת חצתה קווים אדומים”, המשיכה רינאוי-זועבי. “להעניש את החברה הערבית בגלל ההצבעה שלי ולהקפיא תקציבים של בתי חולים? נראה מי ייענש עכשיו, זאת רק ההתחלה”.

בעקבות התנהלותה, מרצ תחל השבוע בהטלת סנקציות על חברת הכנסת המורדת.

לצד העימות עם זועבי, ברע”ם הציעו לחה”כ מאזן גנאים לממן את משכורתו עד לבחירות המוניציפאליות באוקטובר 2023 תמורת פרישתו מהכנסת, ככל הנראה מקופת המפלגה.

כץ לעבאס: תומך בטרור

בתוך כך, עימות התקיים בין חברי הכנסת ישראל כץ מן הליכוד, ומנסור עבאס יו”ר רע”ם בתכנית הטלויזיה ‘פגוש את העיתונות’.

במהלך התכנית כ”ץ תקף את עבאס ואמר כי “מנסור עבאס תומך בטרור, תומך בעקרונות חמאס”. עבאס השיב: “אם לא נהדק את השורות – נלך לבחירות”.

עוד טען כ”ץ כשהתייחס לרע”ם: “מעולם לא הובאה בפני הצעה להקים איתם ממשלה”. יו”ר רע”ם מצידו דיבר על המגעים שקיים עם הליכוד: “ניהלנו כמה פעמים שיחות, הייתי אצל כ”ץ במשרד החוץ. ישראל כ”ץ מנסה להתכחש לזה שניהלנו משא ומתן במשך חודשים”.

חה”כ עבאס הוסיף: “מה שאני רוצה להגיד – כל ח”כ שהוא נבון והוא נבחר עם – אף אחד לא דרש משיקלי ועידית סילמן להתפטר. אנחנו עושים הכול כדי לשמור על הממשלה והקואליציה. אם לא נצליח, צריך לחזור לעם – להגיד ‘אנחנו מחזירים את המנדטו אליך’ ותבחר את מי שאתה רוצה שינהיג את המדינה”.

“אני אופטימי, אנחנו עושים כל מאמץ כדי לשמור על הקואליציה הזאת”, הדגיש עבאס. “אני לא יכול לעשות דבר והיפוכו. אנחנו עושים כל מאמץ שיכול להשלים את המאמץ הזה שטוב ליהודים ולערבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות