“ילדינו אינם סרדינים”: חסידי חב”ד בקריית מלאכי יוצאים למאבק

מאבק על שטח בית ספר הנבנה סמוך לשכונת נחלת הר חב"ד הגדולה והוותיקה בקריית מלאכי: גורמים בשכונה טוענים כי בניגוד גמור להבנות שהתקבלו מהעירייה, ועל אף החסר והצורך העצום בכיתות רבות תקניות נוספות, חב"ד לא תקבל הקצאה כלל בבית הספר החדש • "עוול נוראי"
חרדים 10
י' סיון התשפ"ב / 09.06.2022 13:10

גורמים בנחלת הר חב”ד, השכונה הגדולה בקריית מלאכי המונה למעלה מ-1200 משפחות של חסידי חב”ד, זועמים על נישול התושבים מבית הספר החדש הנבנה בעיר בסמוך לשכונה, בניגוד להבנות מפורשות ועל אף הצורך העצום וההכרחי בכיתות תקניות נוספות.

בתלמוד תורה חב”ד הוותיק בנחלת הר חב”ד, השוכן במרכז השכונה ובו לומדים רובם ככולם של ילדי התושבים החב”דים, חסרות 9 כיתות תקניות. בתלמוד תורה מתמודדים מול מצוקה קשה של חוסר מקום. בשנים האחרונות הפכו חדרי ספח בתלמוד תורה לכיתות לימוד. חלק מכיתות הלימוד שוכנות בקראוונים וכדומה. בנוסף ישנו מחסור חמור בשטח משחקים בבתי הספר. בשנה הבאה החסר צפוי להעמיק, כאשר בנוסף לצמצום שהיה עד עתה יתווסף מחסור במקום לשתי כיתות נוספות, שאין היכן למקם אותן.

בשנה וחצי האחרונות התקיימו שיחות ודיונים מול רשות העיר במטרה שחב”ד תקבל הקצאה בשטח בית ספר ההולך ונבנה בשכונת ‘כרמי הנדיב’ החדשה, הנושקת לנחלת הר חב”ד, ושגם בה מתגוררים לא מעט משפחות חב”דיות, במטרה לשפר במעט את הצמצום והחסר בתלמוד תורה. מדובר בבית ספר הנבנה בשטח היחיד שנותר ברחבי השכונה לבניית בית ספר חדש. אם יבנה בית ספר נוסף – הוא יבנה במרחק של יותר מעשרים דקות הליכה ממרכז השכונה החב”דית.

לרשויות הוצגו נתונים מפורטים מהחסר הגדול הקיים בכיתות בתלמוד תורה הוותיק. ההבנות שהתקבלו מהרשויות, באופנים שונים, היו כי חב”ד תקבל את בית הספר הנבנה.

אלא שבימים האחרונים, בעקבות לחצים שהופעלו מצד מגזרים אחרים המתגוררים בשכונה החדשה, החליטה העירייה בקריית מלאכי להקצות את שטח בית הספר כולו לטובת אנשי ‘הגרעין התורני’ ובית הספר ‘עציון’.

“שכונת נחלת הר חב”ד זו שכונה שקיימת כבר יותר מחמישים שנה”, אומר גורם המעורה בפרטים. “לילדי השכונה חסרות כבר תקופה ארוכה כיתות בתלמוד תורה וישנו צמצום הזועק לשמים. בכל שנה החסר הולך ומעמיק, וגם מקום לקראוונים כבר אין. לנשל את התושבים לחלוטין מבית הספר שנבנה סמוך לשכונה – זה עוול זועק לשמים. ובפרט שהגיעו כבר להבנות בנושא שחב”ד תקבל חצי מהשטח”.

ב’ועד נחלת הר חב”ד’, כך נודע לנו, מתכוונים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם, למען מקום הלימוד של תושבי השכונה. “הילדים שלנו אינם סרדינים”, אומרים גורמים בשכונה. “זו הסיבה שהתנגדו לבניית 12 כיתות נוספות בתוך שטח התלמוד תורה, העמוס גם כך”.

ב’ועד נחלת הר חב”ד’ אומרים: “בפגישה עם ראש העיר שהתקיימה עוד לפני הנחת אבן הפינה של בית הספר, בביתו של המרא דאתרא הרב ירוסלבסקי, הבענו התנגדות נחרצת לכוונה להקצות את מבנה בית ספר עבור קהילות אחרות – כוונה המושללת כל הגיון. אין עיננו צרה חס ושלום בגידול ובצורכי קהילה אחרת אך לא יתכן שאנו נישאר חנוקים ודחוסים וצורכי קהילתנו יופקרו לצורכי אחרים.

“במשך שנה וחצי ניהלנו משא ומתן עם ראש העיר על נקודה זו, כשראש העיר מראה לנו שהוא מבין את הצרכים והאתגרים מולם אנו עומדים. במשך כל הזמן שתקנו והבלגנו כיוון ש ראש העיר הבטיח חזור והבטח שאנו נקבל את השטח המדובר עבור ת”ת חב”ד.

“כעת יצא המרצע מן השק ומתברר ששוב קהילת חב”ד נדחקת לצד מול צרכים של קהילות אחרות. לצערנו לאחר שנים רבות של שיתוף פעולה עם ראש העיר כשלוחם של הציבור הדתי לאומי גמלו לנו רעה תחת טובה”.
תגובה העירייה טרם התקבלה. לכשתתקבל נפרסמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות