סילמן מאיימת על אורבך: “יש חומרים. הוא יצא גמור מזה”

האם ח"כ סילמן מחזיקה בקלף סודי על יו"ר ועדת הכנסת וחברה למפלגה? בשיחה עם מקורב ביקשה סילמן להזהיר את אורבך שלא יפתח בתהליך הפרשתה מהמפלגה וימנע ממנה את האפשרות לרוץ ברשימה אחרת • "לא אסתום את הפה, אני מתכוונת להוציא את זה החוצה אם ניר יפריש אותי"
שלמה בן חיים
ט' סיון התשפ"ב / 08.06.2022 20:49

האם יו”ר ועדת הכנסת ח”כ ניר אורבך, שעל פי הפרסומים היום שוקל את צעדיו בקואליציה, חושש גם לשתף פעולה עם מהלך של הפרשת חברתו לסיעה, חה”כ עידית סילמן, בעקבות חומרים בעייתיים שהיא מחזיקה עליו ועל פעילותו – בדגש על תקופת ניהול מפלגת הבית היהודי?

הבוקר (רביעי) פרסם יניר קוזין בגל”צ כי סילמן העבירה מסר למקורביו של אורבך כי אם ישתף פיעולה עם הפרשתה, דברים מסוימים עשויים להתפרסם. הערב, בחדשות 12, חשף ירון אברהם תמלול משיחה שקיימה סילמן עם אחד מאותם מקורבים.

על פי הפרסום, אמרה סילמן למקורב: “כדאי להבהיר לניר (אורבך) מה יש לי. כל ההתכתבויות שלו, כל הדו”חות של הבית היהודי. יש גם אנשים שהעבירו לי חומרים נוספים. ניר ייצא גמור מזה. אני לא אסתום את הפה, אני כן מתכוונת להוציא את זה החוצה אם ניר יפריש אותי. אין לי שום עניין להיכנס בו, גם עכשיו אני לא מדברת רע על ניר כל עוד לא יתחילו את תהליך ההפרשה שלי”.

נזכיר כי המשמעות של הפרשת ח”כ היא מניעת האפשרות שלו להתמודד במסגרת מפלגה קיימת בבחירות הבאות. ח”כ המעוניין לפרוש ממפלגה ולמנוע ממנה את האפשרות לעשות זאת, צריך להשיג יחד עמו שליש סיעה (או במקרה של סילמן, עליה להשיג פורש נוסף מבין חמשת הח”כים הנותרים) או להתפטר מהכנסת. במקרה הראשון של פרישה מימינה, זו של ח”כ עמיחי שיקלי, המתינו במפלגה קרוב לעשרה חודשים וקידמו את הליך ההפרשה בועדת הכנסת רק עם פרישתה של סילמן, כדי לייצר אפקט של הרתעה מולה. כזכור, בשני האחרון הצביעה סילמן לראשונה נגד הקואליציה והפילה את מינויו מחדש של סגן שר הדתות מתן כהנא לתפקיד השר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סילמן
    09/06/2022 15:01
    אורה
  1. מה יהודי בבית העברייני הזה?