עוד השפלה לקואליציה: עברה הצעת חוק העלאת שכר מינימום

למרות התנגדות הקואליציה, רק ארבעה חברי כנסת טרחו להגיע למליאה ולהצביע נגד - בהם ראש הממשלה. הצעת החוק עברה בקריאה טרומית והיא מציעה להעלות את שכר המינימום לארבעים שקל לשעה
שלמה בן חיים
ט' סיון התשפ"ב / 08.06.2022 17:22

עוד משבר בקואליציה: הצעת חוק העלאת שכר מינימום של ח”כ אחמד טיבי ואוסמה סעדי, שאליה הוצמדו הצעות חוק נוספות בנושא, עלתה היום (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת, כשחברי הכנסת מהעבודה, מרצ ורעמ מודיעים כי ייעדרו מההצבעה בשל תמיכתם בנושא, המזוהה עם השמאל הסוציאליסטי. בין השאר, חברת הכנסת נעמה לזימי עלתה לנמק הצעת חוק דומה שהגישה ופרצה בבכי על הדוכן מאחר ונמנעה ממנה האפשרות להצביע בעד החוק.

ההצעה עברה בקריאה טרומית בתמיכה של עשרים ושלושה חברי כנסת מסיעות האופוזיציה מול ארבעה מתנגדים, כשגם ראש הממשלה מוזעק למליאה כדי להצביע נגד. מרבית חברי הכנסת בחרו להתקזז, כולל רבים מסיעת הליכוד החוששים שתמיכה בחוק תפגע בהם בפריימריז, מאחר וקבוצת הליברלים בליכוד מתנגדת לחוק ומעמדו של ח”כ שהיה תומך בחוק היה עשוי להיפגע.

סגן השר אביר קארה עלה לנמק את התנגדות הממשלה לחוק וספג צעקות מהאופוזיציה. קארה טען כי העלאת שכר מינימום תפגע דווקא בחלשים, וחברי האופוזיציה הזכירו לו בלגלוג את ההבטחות ל”סינגפור” של מפלגתו במצע הבחירות.

על פי הצעת החוק, יעלה שכר המינימום מ-35 שקל לשעה ל-40 שקלים לשעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות