שמיטה ומלחמה באוקראינה: יפסיקו לייצר קטשופ אוסם כשר למהדרין?

חרדים 10
|
ט' סיון התשפ"ב / 08.06.2022 09:27
מחסור ברכז עגבניות המגיע מאוקראינה בשל המלחמה עם רוסיה, יחד עם העובדה שבישראל שומרים השנה על השמיטה, עלולה להביא למחסור בקטשופ של חברת אוסם בכשרות למהדרין

חברת אסם מפסיקה לספק כשרות מהדרין לאחד ממוצרי הדגל החשובים ביותר שלה – קטשופ, כתוצאה מהמלחמה באוקראינה. כך מפרסם חנן גרינווד בישראל היום.

ל”ישראל היום” נודע כי בעקבות מחסור עצום ברכז עגבניות שמיוצר באוקראינה ותקוע בשל המלחמה, החלה החברה לייצר את המוצר באמצעות רכז עגבניות מתוצרת ישראל, עובדה בעייתית מבחינת הכשרות המהודרת בשל שנת השמיטה.

כדי להצליח למכור גם לציבור החרדי שלא צורך על פי ‘היתר מכירה’, רכשו בחברת אסם קטשופ מתוצרת אוקראינה.

כעת, בשל המלחמה באוקראינה, נתקעו במדינה עשרות טונות של קטשופ, וכלל לא ברור מתי ישוחררו. הדבר הוביל למחסור – ובאוסם החליטו להתחיל לייצר קטשופ מעגבניות תוצרת הארץ, למרות השמיטה.

עם זאת, המחסור בקטשופ מהודר לא יהיה מיידי שכן בחברה טוענים כי יש להם מלאי של המוצר לחודשים הקרובים וכי הם מחפשים חלופות.

מחברת אסם נסטלה נמסר: “האספקה של קטשופ אסם בכשרות המהודרת של העדה החרדית נמשכת כרגיל ולא צפוי מחסור בתקופה הקרובה. אכן הרכז להכנת הקטשופ מגיע מאוקראינה ועלול להיתקל בקשיים בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. הנהלת אסם נסטלה באמצעות רב החברה יחד עם כשרות בד”צ העדה החרדית, עושים כל מאמץ למצוא פתרון חלופי בכדי שהייצור בהמשך יהיה באותה כשרות ללא שינוי כלל”.