מפלה צורבת לקואליציה: חוק יו”ש נפל • הליכוד: בנט הביתה, זה נגמר

חוק התקנות ביו"ש נפל לאחר ששניים מחברי הקואליציה התנגדו • עידית סילמן נעדרה מהמליאה • ח"כ ניר אורבך התנפל על מאזן גנאיים: "אתם לא רוצים להיות שותפים. הניסוי איתכם נכשל" • ח"כ יריב לוין: "ממשלה שלא מסוגלת להעביר חוקים ציוניים וביטחוניים בסיסיים אין לה זכות קיום"
אריה ריבקינד
ח' סיון התשפ"ב / 06.06.2022 23:03

הפסד צורב לקואליציה: מליאת הכנסת דחתה הערב (שני), ברוב של 58 נגד ו-52 בעד את חוק תקנות יו”ש שהציג גדעון סער.

חברי הכנסת ג’ידא רינאווי זועבי ממרצ ומאזן גנאיים מרע”מ, שני חברי קואליציה, הצביעו נגד החוק.

יו”ר מפלגת רע”מ מנסור עבאס נעדר ממליאת הכנסת וכמוהו גם ח”כ עידית סילמן מימינה.

לאחר ההצבעה של  מאזן גנאים נגד החוק, ח”כ ניר אורבך התנפל עליו בצעקות: “אתם לא רוצים להיות שותפים. הניסוי איתכם נכשל”.  ח”כים ואנשי משמר הכנסת נזעקו להפריד ביניהם.

בליכוד הגיבו להפלת החוק: “בנט – הביתה. זה נגמר. הגיע הזמן להחזיר את ישראל לימין”.

מרכז האופוזיציה, ח”כ יריב לוין  בירך על נפילת החוק: “היום קידמנו בעוד צעד את סופה של ממשלת השמאל הכושלת. ממשלה שלא מסוגלת להעביר חוקים ציוניים וביטחוניים בסיסיים אין לה זכות קיום”.

שר החוץ יאיר לפיד, הגיב: “כמו תמיד אחרי הפסד, נחזור חזקים יותר וננצח בסיבוב הבא”.

ח”כ ג’ידא רינאווי זועבי ממרצ הסבירה מדוע הצביעה נגד החוק: “חובתי להיות בצד הנכון של ההיסטוריה באי מתן לגיטימציה לכיבוש ובתמיכה בזכותו הבסיסית של העם הפלסטיני בהקמת מדינה לצד מדינת ישראל”.

היא הוסיפה: “לפני שבועיים הצבעתי נגד חוק הענקת מלגות לאנשי הצבא והיום הצבעתי נגד חוק שמטרתו להכשיר את ההתנחלויות. כל הטענות שג’ידא מנסה לסחוט את הממשלה הן טענות מופרכות ולא צודקות. העבודה שלי מוקדשת לבני עמי”.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, הגיב: “הערב שוב הוכח שהממשלה הזו נשענת על גורמים אנטי ציוניים והיא לא יכולה לדאוג לערכים ולצרכים הבסיסיים ביותר של אזרחי ישראל.

“אין לממשלה הזו זכות קיום והיום התקרבנו ברוך השם עוד צעד לקראת סיום דרכה של ממשלת בנט עבאס וטיבי. ברוך שפטרנו”.

ראש מועצת בית אל שי אלון פנה לראש הממשלה בעקבות ההפסד בהצבעה, וקרא לו לנהוג באחריות ולהניח את המפתחות. “אין עוד מטרה ותכלית להיאחזות הזאת בכיסא. גם אם ניסית לשכנע את עצמך שפעלת נכון, הגיע הרגע בו נגמרו התירוצים. זה לא עובד ואתה מסכן את כולנו, את כל אזרחי מדינת ישראל. החזר את המפתחות. תן לנו לצאת לדרך חדשה בה יש לנו קואליציה שיכולה לשלוט. די נפתלי – תשחרר אותנו”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיב: “ממשלת שמאל כושלת שלא מסוגלת להעביר חוק ביטחוני בסיסי, אין לה זכות קיום. עדיין לא מאוחר. זו העת להקים בכנסת הנוכחית ממשלת ימין חזקה בראשות נתניהו, שתדאג לביטחון, לכלכלה, ולזהות היהודית של המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות