בקואליציה מעריכים: חוק יו”ש ייפול הערב • מה יעשה גדעון סער?

מסתמן: לקואליציה אין את הרוב הדרוש • מליאת הכנסת תצביע גם על מינוי מתן כהנא לשר לשירותי דת - הצבעה שתוגדר כהצבעת אמון • לפיד הפציר בסער: "אל תנקוט צעד לפני שננסה להעביר שוב את חוק יו"ש", אך שר המשפטים השיב לו: "אחליט אחרי ההצבעה על עתיד הקואליציה"
אריה ריבקינד
ז' סיון התשפ"ב / 06.06.2022 20:31

בקואליציה ממשיכים בניסיונות להשיג רוב בהצבעה על חוק תקנות יו”ש שאמור לעלות הערב (שני) להצבעה במליאת הכנסת – אך בקואליציה מעריכים כי החוק  ייפול.

חברות הכנסת עידית סילמן מימינה וזועבי ממרצ הודיעו כבר בצהרים כי יתנגדו לחוק. ח”כ מאזן גנאים מרע”ם אמר גם הוא לחדשות 12, כי יתנגד לחוק.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי נפתלי בנט ויאיר לפיד רוצים להעלות שוב את החוק, אם ייפול הערב, אולם אך סער השיב כי יצטרך להתייעץ עם סיעתו. ככל הנראה, מיד לאחר ההצבעה יתכנסו אנשי תקווה חדשה לישיבה, על מנת לקבל החלטות כיצד לנהוג בהמשך.

לפיד ביקש מסער שלא ינקוט בשום צעד לפני שיעלו שוב את החוק בשבוע הבא, אך שר המשפטים השיב לו: “אחליט אחרי ההצבעה על עתיד הקואליציה”.

לפיד השיב לסער שהוא צריך עוד זמן.

בתוך כך, הקואליציה החליטה להעלות הערב להצבעה, לאחר ההצבעה על תקנות יו”ש, גם את מינוי ח”כ מתן כהנא לשר לשירותי דת.

בלשכת בנט החליטו כי מינוי מתן כהנא יוכרז הצעת אמון בממשלה, בעוד חוק יו”ש לא.

בכירים בהנהלת הקואליציה רוצים להכריז על סילמן כפורשת אם תתנגד היום לחוק יו”ש או למינוי כהנא. אולם בימינה יש מתנגדים לכך.  עמית סגל דיווח כי גורמים בימינה אמרו: ההכרזה על סילמן כפורשת – יותר איום מאשר מהלך שיתבצע בפועל.

במהלך ישיבת סיעת ימינה, בה השתתפה גם עידית סילמן, פנה בנט אל הח”כית  ושאל אותה כיצד בכוונתה להצביע על חוק יו”ש. סילמן השיבה לו: “נדבר על זה”.

בנט התעקש: “בואי נדבר על זה, אני פנוי עכשיו”. אולם סילמן השיבה לו: “אני לא, צריך לתאם פגישה”.

בהמשך נכנסה לפגישה עם יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות