בלתי נתפס: זה המספר העצום של משתתפי המעמד בראשות הגר”ש אלתר

מעל 100 אלף איש צפו בכנס ה'הכנה לקבלת התורה', בראשות ראש הישיבה מגור הגר"ש אלתר - שהועבר בשידור חי לכל הריכוזים החרדיים בעולם • אלפים השתתפו בפועל במעמד בבנייני האומה • לצד הנאומים של הגר"ש אלתר ואחיו הגרד"ח אלתר, נשמעו פרקי שירה מבעל המנגן יענקי דסקל ומקהלת 'נגינה'
יוסף גרינבוים
ז' סיון התשפ"ב / 06.06.2022 16:55

המעמד ההיסטורי ‘הכנה לקבלת התורה’ שהתקיים בבנייני האומה בירושלים, בראשות ראש הישיבה מגור הגר”ש אלתר, הועבר בשידור חי לכל הריכוזים החרדיים ברחבי העולם.

אלפים הצליחו להשיג כרטיסים לאירוע, אך גם אלה שלא – למעלה מ-100 אלף איש, השתתפו בכנס הענק באמצעות שידור חי.

הכנס החל עם נטות צללי ערב של יום חמישי האחרון כאשר ההמונים, שהצטיידו מראש עם כרטיסים מיוחדים שחולקו לקראת המעמד, צבאו על ההיכל המרכזי בבנייני האומה. שעה קלה לאחר פתיחת השערים, אלפי שוחרי התורה מכל החוגים והעדות נעמדו על הרגליים וקיבלו בשירה ובזמרה את ראש הישיבה מגור הגר”ש אלתר, אחיו הגאון רבי דניאל חיים אלתר, רב הקהילה הגאון רבי בצלאל וקסלשטיין, רב הקהילה באשדוד הגאון רבי מיכאל פרום, וראש הכולל הגאון רבי נחום רוטנברג, שהופיעו על במת המזרח המפוארת שהוקמה לרגל הכנס ההיסטורי.

לאחר דברי פתיחה של מנחה האירוע, הרב ישראל מרדכי צישינסקי, מנכ”ל מוסדות הקהילה – החל ראש הישיבה מגור במשא חוצב הלהבות על חג השבועות הקרב ובא ועל ההכנה הנדרשת לקראת הימים הנעלים בהם עם ישראל מקבל מחדש את התורה הקדושה.

משאו של ראש הישיבה חולק לארבעה פרקים, כאשר בין פרק אחד למשנהו השמיעה חבורת המנגנים, בניצוחו של בעל המנגן החסידי יענקי דסקל ומקהלת ‘נגינה’, שירי רגש והתעוררות שסחפו את קהל האלפים לשירה המונית ומרטיטה, שמילאה את חלל האולם באווירת חג עילאית.

דבריו של ראש הישיבה שודרו בשידור חי לכל הריכוזים החרדיים ברחבי העולם, כאשר לפי הנתונים הכוללים מכל מוקדי השידור – מעל 100 אלף איש, מכל החוגים והעדות, האזינו בקשב רב לדבריו, שנאמרו בעברית וביידיש לסירוגין.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי דניאל חיים אלתר, שהרחיב גם הוא על גודל מעלת קדושת חג מתן תורה, על הכלים בהם אפשר לקבל את התורה בצורה הכי קדושה וטהורה, ועל הדרכים בהן מומלץ להתכונן לרגעים הנעלים של החג בהם כל אשר נשמה יהודית באפו מכריז “נעשה ונשמע”.

הכנס הענק לכבודה של תורה ננעל בחצות הלילה, כאשר המוני הנאספים פצחו בריקוד אדיר ובשירה סוחפת לצלילי הלחן העתיק: “ובאו כולם בברית יחד נעשה ונשמע אמרו כאחד”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גור יכולה להתחלק לשלוש אפילו ל4 יש מספיק בשר
    06/06/2022 17:04
    מרדכי
  1. הייחוד של גור כבר התפרק כל אחד כבר יכול לבחור את הראוי והמתאים לו כפייה כבר לא מדברת אצל החרדים

  2. רובין
    06/06/2022 21:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ. הגוראים עושים למענם את העבודה הטובה ביותר. ה”חכמה הפולנית”, פרחה מהגורים.