יום דרמטי • סילמן ורינאוי-זועבי הודיעו: נצביע היום נגד הקואליציה

בניגוד לעמדת מפלגתה: ח"כ רינאוי-זועבי ממרצ הודיעה במפתיע כי תתנגד לחוק יו"ש של גדעון סער • גם ח"כ עידית סילמן החליטה להצביע נגד החוק • בקואליציה חוששים: רע"ם לא תתמוך בחוק, בידיעה שאין לו רוב • ב'ימינה' מאיימים להפריש את סילמן מהסיעה
חרדים 10
ז' סיון התשפ"ב / 06.06.2022 14:28

חברת הכנסת עידית סילמן תרים את היד בפעם הראשונה נגד ממשלת בנט-לפיד? מקורביה של הח”כ מימינה אמרו היום (שני),  בתום התייעצות, כי היא מתכוונת להצביע נגד הארכת חוק יו”ש.

מפלגת ימינה שיגרה איומים לעבר סילמן והזהירה אותה כי אם תפגע בקואליציה על ידי הצבעתה נגד – היא תוכרז כפורשת מהסיעה כבר בימים הקרובים.

שעות לפני ההצבעה הגורלית, גם ח”כ ג’ידא רינאוי-זועבי ממרצ הודיעה במפתיע כי תתנגד לחוק.  “לא אצביע בעד חידוש התקנות שמנציחות את הכיבוש. המשך הקואליציה חשוב לי, אך אינני יכולה להצביע בעד חוק כזה”, אמרה לחדשות 12.

קודם ההודעה של סילמן ורינאוי-זועבי העריכו בקואליציה שניתן יהיה לגייס את רע”ם להצביע בעד החוק, אך כעת, כאשר מסתמן שלא יהיה  רוב – בקואליציה מודאגים שרע”ם תתקשה לתמוך.

ככל הנראה ברע”ם יחכו לתחילת ההצבעה, יראו איך היא מתקדמת ויחליטו להצביע בהתאם.

חבר הכנסת מאזן גנאים מרע”ם אמר לרדיו מכאן: “אם הממשלה תיפול, זו תהיה הבעיה של סער ובנט. כולם יראו היום איך אצביע”.

בשיחה עם חדשות 12הוסיף גנאים: “אני שומר לעצמי את מה שאני הולך להצביע. שומר את הקלפים שלי קרוב לחזה. כולם ישמעו כאשר יעלו את הנושא להצבעה כולם ישמעו את דעתי. לא יצליחו לגרות אותי, מה שאני מאמין זה מה שאני הולך להצביע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות