גנאים: “אם הממשלה מתפרקת זו תהיה הבעיה של סער ובנט”

ההצבעה על חוק יו"ש תתקיים היום • בכירים בתקווה חדשה: אם החוק לא יעבור - זה סוף הדרך של רע"ם בקואליציה • בכירים בקואליציה: דווקא חברות הכנסת רינאוי-זועבי וגבי לסקי ממרצ הן סימן שאלה גדול יותר מאשר רע"ם • ח"כ מאזן גנאים יצביע או ייעדר? "כולם יראו איך אצביע"
אריה ריבקינד
ז' סיון התשפ"ב / 06.06.2022 09:57

יום דרמטי לקואליציה: אחרי האולטימטום של שר המשפטים גדעון סער, הקואליציה תנסה להעביר היום (שני) את הצעת החוק להארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון.

בכירים בתקווה חדשה אמרו: “אם החוק לא יעבור – זהו סוף דרכה של רע”ם בקואליציה”.

בכירים בקואליציה מסמנים דווקא חלקים ממרצ כקשים יותר לשכנוע בעניין החוק, בהשוואה למאמצים המתנהלים מול רע”ם. ברשת ב’ פורסם היום כי לדברי הבכירים, חברות הכנסת ריידא רינאוי-זועבי וגבי לסקי הן סימן שאלה גדול יותר ביחס להצבעה שצפויה היום.

להערכת הבכירים, נדרש עוד זמן כדי להגיע להסכמות וגם כדי להרגיע מעט את האווירה בתוכה סביב החוק. לכן הם מעריכים שיש סיכוי לא קטן שבסיום היום הזה תידחה ההצבעה על החוק פעם נוספת.

בקואליציה מקווים שסיעת רע”ם כולה תתמוך בחוק, אולם החשש שם הוא שח”כ מאזן גנאים יצביע נגד או ייעדר מההצבעה.

לקראת ההצבעה אמר ח”כ מאזן גנאים מרע”מ בראיון לרדיו ‘מכאן’: “כהנא היה מתבייש לדבר כמו אלי כהן ושרים בממשלה הזו. אורבך וקארה מתמוגגים בכל פעם שמישהו אומר שצריך לשלוח אותנו למדינות ערב”.

על השאלה איך יצביע השיב: “אם הממשלה מתפרקת זו תהיה הבעיה של סער ובנט. כולם יראו איך אצביע”.

עטיה אלעסאם, חבר רשימת רע״מ וחבר מועצת השורא, אמר הבוקר לשרון גל ברדיו גלי ישראל: “זה סוף הדרך של רע״מ? זה גם סוף הדרך של הממשלה. אם רע״מ תצא מהממשלה – היא תיפול. אני לא יודע מה זה חוק יו״ש, זו אדמה כבושה, אני לא יודע אם החוק הישראלי צריך לחול על האדמה הזו״

הוא הוסיף: “אם זה היה תלוי בי – הייתי מצביע נגד גם במחיר הפלת הממשלה”.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות