חשש לחיי נעדרת בת 24 מעכו: בן זוגה לשעבר נעצר בחשד לחטיפה

חיים טוויל
|
ז' סיון התשפ"ב / 05.06.2022 23:14
ספיר נחום, אם לשני פעוטות, בת 24, נעדרת מאז יום חמישי בבוקר • בן זוגה לשעבר הובא להארכת מעצר • החשוד, תושב העיר עכו בן 33, הוא אושיית טיקטוק שמוכר היטב למשטרה, בשל עבר פלילי נרחב • כוחות רבים, בסיוע מתנדבים ומסוקים, מנסים לאתר אותה

יותר משלושה יממות חלפו מאז שספיר נחום, תושבת עכו בת 24,  נראתה לאחרונה עת יצאה מביתה ברחוב הרצל – ובמשטרה ממשיכים לחפש אחריה בכוחות מתוגברים.

החיפושים היום התמקדו בעיקר באזור איבטין שליד רכסים, ובעכו, אולם לא הניבו קצה חוט.

החוקרים מנסים להגביר את הלחץ על החשוד בהיעדרות, בן זוגה לשעבר ואבי שני ילדיה, בן 33. הערב (ראשון) הוא התייצב בבית משפט השלום בחיפה להארכת מעצר.

“החשוד אינו משתף פעולה בחקירתו”, אמרו גורמים המקורבים לחקירה לחדשות 12. עו”ד פארס אבריק, שמייצג את החשוד, הבהיר: “הוא עדיין מכחיש כל קשר לאירוע”.

בן זוגה לשעבר של ספיר, תושב העיר עכו, הוא אושיית טיקטוק שגם ישב בעבר בכלא 12 שנה והסתבך הרבה עם המשטרה. לדברי אחותה, “היו להם בעיות משפטיות שנגעו לדמי המזונות והם התווכחו הרבה פעמים”.

לפי דיווח בחדשות 12, החשוד מוכר היטב למשטרת ישראל, וכי בין היתר היה מעורב לאחרונה בתקרית שבה 5 תושבי עכו נעצרו בחשד שהתפרעו בקיבוץ כפר מסריק כשהם רכובים על סוסים. על פי התיעוד מהאירוע ועדויותיהם של תושבי הקיבוץ, הצעירים רכבו בפראות, השתוללו וסיכנו את העוברים והשבים תוך השמעת קללות ואמירות פוגעניות כלפי תושבים – ובעקבות כך המשטרה עצרה את החמישה, ובהם החשוד.

גם עבירות שביצע בעבר במסגרת הפעילות שלו בטיקטוק הן כעת חלק מחקירת היעלמותה של ספיר.

אחות של ספיר מסרה היום במשך שעות ארוכות עדות, שבמהלכה לקחו לה את הטלפון הסלולרי, במטרה להניב עוד פרטים חשובים לחקירה. בעבר אמרה: “ראיתי את הסרטונים הגזעניים שהוא העלה לטיקטוק והייתי בשוק”.

נחום, אם חד הורית לפעוטה בת שנתיים ולפעוט כבן שנה ששוהים כעת אצל אחותה, יצאה ביום חמישי בסביבות השעה 8:00 בבוקר מהגן של בתה ותועדה נכנסת לרכבו של בן זוגה לשעבר. לאחר מכן, נראתה צועדת לכיוון ביתה, אך בסופו של דבר לא נכנסה למקום וההערכה היא שנלקחה משם.

“אני, בהרגשה שלי, היא נעולה באיזשהו מקום”, אמרה אימה סוזי, שטוענת כי בן הזוג לשעבר חטף אותה. אחותה אמרה: “זה לא הגיוני. זה לא מתאים לספיר, זה לא אופייני לה. אין סיכוי, אין דבר כזה שהיא תשאיר את הילדים לבד”.

באזור הכפר אבטין, כפר זבידאת סמוך לחיפה, התקיימו חיפושים על הקרקע וגם מהאוויר בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל. כוחות גדולים של משטרה הוקפצו לאזור ובינתיים החקירה נמשכת כשהחיפושים מתמקדים באזור הצפון ובמקומות אחרים.

סנ”צ ניר ג’מבר, מפקד התחנה, אמר: “ביומיים האחרונים עוסקים כוחות רבים בסיוע מתנדבים מסוקים ועוד, תוך שימוש באמצעים רבים בניסיון לאתר את הנעדרת”.

הבוקר הטיל מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, את החקירה על הימ”ר. “נמשיך בביצוע כל הפעולות הנדרשות לאיתורה”, הוסיף סנ”צ ג’מבר. “נבקש מכל מי שיכול לסייע ולהביא את המידע הרלוונטי לכל תחנת משטרה”.