נתניהו עם שיא של מנדטים: פרשן ‘הארץ’ חושף סקר פנימי חסוי

חרדים 10
|
ד' סיון התשפ"ב / 03.06.2022 12:58
מסקר פנימי שהזמינה מפלגה מהקואליציה, עלו נתונים מדאיגים מאוד לממשלת בנט-לפיד • פרשן הארץ: “נתניהו חותר לבחירות והוא יודע למה. כל הסקרים מנבאים לו התחזקות דרמטית – מ-52 ל-60-59. גם עם התחזית הפחות אופטימית עבור הליכוד – 59, נתניהו לא יתקשה להרכיב ממשלה”

מסקר פנימי שהזמינה לאחרונה  אחת ממפלגות הקואליציה, עלו נתונים מדאיגים מאוד לממשלת בנט-לפיד.

על פי הדיווח של הפרשן  יוסי ורטר בטורו בעיתון ‘הארץ’, בסקר הפנימי של המפלגה החברה בממשלה, קיבלה מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו 38 מנדטים – הישג אותו קיבל אריאל שרון בבחירות של שנת 2003 .

ורטר מציין, כי המפלגות החרדיות קיבלו בסקר ביחד 15 מנדטים, בעוד הציונות הדתית קיבלה 8 מנדטים. המשמעות: ‘גוש נתניהו’ מגיע ל-61 מנדטים.

התוצאות העגומות מאוד, מבחינת בנט והקואליציה, מנעו את פרסומו של הסקר.

בטורו השבועי ב’הארץ’ כותב היום ורטר: “המגעים המדווחים בין תקווה חדשה לליכוד להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית אינם עומדים במבחן ההיגיון, מכמה סיבות. העיקרית היא שעבור נתניהו, זו האופציה הפחות טובה. הוא חותר לבחירות והוא יודע למה. כל הסקרים מנבאים לו התחזקות דרמטית: מ-52 ל-60-59. מ-29 ח”כי ליכוד כעת למינימום 35.

“בסקר שנערך בשבוע שעבר עבור מפלגה קואליציונית (הפרטים שמורים במערכת), הליכוד הגיע ל-38 מנדטים (כהישגו של שרון ב-2003), החרדים ל-15, הציונות הדתית ל-8. בסך הכל 61. מדוע שיקים ממשלה כשהוא חלש ותלוי ביריבים מן המחנה השני, אם העתיד שנשקף לו ורוד בהרבה?”

ורטר ממשיך ומנתח: “נישאר עם התחזית הפחות אופטימית עבור הליכוד: 59 בלבד. גם כך, נתניהו לא יתקשה להרכיב ממשלה. בהיעדר חלופה מעשית בצד השני, כשהמשותפת היא לשון המאזניים וכשקואליציה עם מפלגה ערבית כבר תיראה אטרקטיבית פחות, הוא יצליח להעביר אליו מפלגות שלמות, או חלקים מהן.

“בהכירנו אותו, האדם הראשון שיקבל ממנו שיחת טלפון בליל הבחירות יהיה בני גנץ. נתניהו יזדקק לו כדי לסכך את דרכו לבית הלבן העוין. גנץ יזרום, אלא מה. אנחנו חייבים להיכנס כדי לסכל, לבלום, לשמור, למתן, יסביר לבוחריו. בלעדינו, זו תהיה ממשלה איומה, ממשלת זדון, ריב ומדון”.