שופט הוציא לבכירי גור ‘צו הרחקה’ מאנשי קהילת הגר”ש אלתר

בית משפט בירושלים הוציא היום 'צו הרחקה' נגד 89 ממקורבי וחסידי האדמו"ר מגור, בהם גם שניים מבניו, בניסיון להגן על אנשי קהילת הגר"ש אלתר • השופט קבע: בכירים בחסידות "נוקטים הטרדה מאיימת ויש חשש לפגיעה ממשית" • עו"ד איתן לירז: "הצו יחייב את המשטרה לפעול"
חיים טוויל
ג' סיון התשפ"ב / 02.06.2022 18:35

מסע האלימות נגד קהילת ראש הישיבה מגור: בית משפט השלום בירושלים הורה היום (חמישי) להרחיק כ-90 חסידי גור, בהם שניים בניו של האדמו”ר, מבתיהם של אנשי קהילתו של הגר”ש אלתר, מחשש לחידוש ההתקפות האלימות מצד חסידי גור.

הצו ניתן על ידי השופט נאיל מהנא לקראת המעמד הגדול של ‘הכנה לקבלת התורה’, בראשות ראש הישיבה מגור, שיתקיים הערב בבניני האומה בירושלים, ולקראת אירועי חג שבועות – ויעמוד בתוקפו עד השבוע הבא.

אנשי קהילת ראש הישיבה מגור פנו לבית המשפט באמצעות בא כוחם, עו”ד איתן לירז, וטענו כי כי סביבת האדמו”ר מגור, היא שעומדת מאחורי התקיפות שבוצעו נגדם בשבת לפני כשבועיים. בהתאם לכך, ביקשו להרחיק מהם לא רק את החסידים שהוציאו את התקיפות האלימות לפועל, אלא גם את אנשי הממסד, שולחיהם לכאורה.

בהחלטתו אותת השופט, כי הוא רואה במקורבי האדמו”ר את האחראים הישירים למעשים האלימים.

וכך כתב השופט נאיל מהנא: “לאחר שעיינתי בבקשה, ולאחר ששמעתי חלק מהמבקשים במעמד צד אחד ובשים לב לנספחים הרבים שצורפו לבקשה והסרטונים שצפיתי בהם, ואשר מעלים תמונה קשה של הטרדה מאיימת ואלימות קשה גם מילולית וגם פיזית, עד כדי פגיעה בגוף, מצאתי כי ישנה תשתית לכאורית לכך שהמשיבים נוקטים הטרדה מאיימת בנסיבות שבהן יש חשש לפגיעה ממשית בשלוות חייהם של המבקשים ובני משפחתם, בפרטיותם או חירותם, או כי הם עלולים לפגוע שוב בגופם, וכי מתן הצו דרוש לשם הגנה מיידית על שלומם”.

השופט הבהיר, כי “למען הסר תקלה, לא מצאתי כי ניתן במסגרת בקשה זו לתת צו כנגד כלל המשיבים, מאחר ומשיבה 90 – ‘המרכז העולמי של חסידי גור’, הינה תאגיד ולא ברור כיצד ניתן יהיה לאכוף צו כנגד תאגיד שחבריו אינם מוגדרים ודומני כי מן הראוי שהצו יתמקד ביתר המשיבים ללא המשיבה מס’ 90”.

בהחלטתו השופט קבע כי לעשרות הבכירים והחסידים אסור “להטריד את המבקשים או בני משפחותיהם, בכל דרך ובכל מקום, לאיים על המבקשים או על בני משפחותיהם, לבלוש אחר המבקשים או מי מבני משפחותיהם, להתחקות אחר תנועותיהם או מעשיהם או לפגוע בפרטיותם בכל דרך אחרת, ליצור עם המבקשים או מי מבני משפחותיהם כל קשר בעל-פה, בכתב או בכל אמצעי אחר, ולהימצא במרחק של פחות מ-100 מטר מדירותיהם של המבקשים ומבית הכנסת של חסידות ‘פני מנחם’ ברחוב יוסף זיו 3 בירושלים”.

נוסף  על כך, הורחקו מקורבי וחסידי האדמו”ר מגור ממרכז הקונגרסים בנייני האומה בירושלים, בעת הכינוס של הקהילה הערב.

עו”ד איתן לירז, המייצג את אנשי קהילת ראש הישיבה מגור, אמר בתגובה: “בית המשפט הראה היום שיש דין ויש דיין בישראל. הצו הנרחב שניתן נגד הפורעים ושולחיהם, כולל חברי הנהלת החסידות, יחייב את המשטרה לפעול – ואנו סמוכים ובטוחים שכך ייעשה. באופן זה, אנו תקווה כי הצו יספק את ההגנה המתחייבת לחברי החסידות”.

ביום חמישי לפני כשבוע התלוננו במשטרה כ-200 איש מאנשי קהילת הגר”ש אלתר, כנגד התוקפים שהכו אותם.

למרות שהתיעודים מזירות הקרב, חלקם ממצלמות אבטחה, היו קשים ומדממים, ומסע האלימות הותיר אחריו פצועים רבים, עד כה, כמעט שבועיים מאז מסע האלימות, לא נעצר אף אחד מהמעורבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה
    04/06/2022 00:04
    י.ד
  1. למדתם להתנהג בצורה של ערבים כי אין בכם תורה לשמה רק תורה בלי דבקות ושמחה .ולכן הגעתם לרקב עצמות קנאה וגאווה