בנו של הרב אורי זוהר זצ”ל: “אבא לימד אותנו לראות את החארטה”

חרדים 10
|
ג' סיון התשפ"ב / 02.06.2022 14:50
איתמר, בנו של הרב אורי זוהר זצ”ל שנפטר הבוקר בגיל 86, סיפר על של אביו: “האדם הזה היה כל עולמי. אני מתגעגע אליו ואני שבור” “הוא הכיר את שני העולמות, ואנשים ראו אדם שספוג בדבר אחד – בנכון ובאמת”

מחוץ לביתו של הרב אורי זוהר ברחוב זיכרון יעקב בירושלים, התאספו מאז נודע על פטירתו מדום לב בגיל 86, בני משפחה וחברים – לקראת ההלוויה שתצא בשעה 16:00 מביתו לעבר הר המנוחות, שם ייטמן.

בנו, איתמר, שוחח עם כלי התקשורת כשקולו נחנק מבכי. “האדם הזה היה כל עולמי. אני מתגעגע אליו ואני שבור. אני מטורף עליו. הוא החיים שלי. הוא היה כל מה שיש לי ברוח. זה רק ממנו. הוא אדם שצחק בפנים לכל מה שמכיל חומר. עניין אותו רק דבר אחד. האהבה הגדולה שלי כלפיו, כי הוא מילא את העולם בהבנה וברוח. אני עצוב כל כך. עצם זה שבעולם שאתם חיים בו קשה להבין מה אני אומר. מילים רק יקלקלו את זה.

“אני מזועזע ואני עצוב כל כך. זאת אבדה גדולה. החושך כל כך גדול ובלתי נסבל. הוא היה החיים שלי ואני עצוב על לכתו. קראנו לו ‘הרב’, וזה היה כינוי הומוריסטי. הוא הכיר את שני העולמות, ואנשים ראו אדם שספוג בדבר אחד – בנכון ובאמת. אנשים לא יכולים לעמוד בפני דבר כזה ובגלל זה אהבו אותו, גם בעולם החרדי וגם בעולם החילוני”.

הבן הוסיף: “ההספד עליו הוא שהחושך הוא כל כך גדול והוא בלתי נסבל שמה שיש לו חומר – זה רק חארטה. האיש הזה לימד אותנו לראות אותנו, את החארטה שאתם רודפים אחריה כל כך”.