רוח גבית מהתפוצות: תערוכה לחיזוק מעמד ירושלים כבירת ישראל – בגרמניה

אבי כץ
|
ג' סיון התשפ"ב / 02.06.2022 13:36
משרד ירושלים ומורשת הציג השבוע בכנס ועידת רבני אירופה שהתקיים במינכן את תערוכת ‘הכמיהה לירושלים’ • שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: “אנו פועלים כל העת לחיזוק מעמדה הבין־לאומי של ירושלים, ולמיצובה כעיר הבירה הבלתי מעורערת של מדינת ישראל”

לרגל אירועי שבוע ירושלים, המציינים 55 שנים לאיחוד העיר, ובמטרה לחזק את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל הנצחית גם בזירה הבינלאומית, משרד ירושלים ומורשת הציג השבוע את תערוכת ‘הכמיהה לירושלים’ בכנס ועידת רבני אירופה שהתקיים במינכן.

הועידה התכנסה בצל המלחמה באוקראינה ולאחר שבשנים האחרונות נדחתה בעקבות מגפת הקורונה.

בוועידת רבני אירופה השתתפו מאות רבנים מרחבי אירופה, הרבנים הראשיים לישראל, ח”כים ומנהיגים מהפרלמנט האירופי, ודיפלומטים.

תערוכת ‘הכמיהה לירושלים’ שהוצגה בוועידה, נוצרה על ידי מוזיאון מגדל דוד ועוסקת בביטויי כמיהה לירושלים במרחב היהודי-ישראלי: העלייה לעיר בשלושת הרגלים, שחרור הכותל, ואתרי מורשת מרכזיים וחשובים לעם היהודי בעיר העתיקה.

במשרד ירושלים ומורשת מציינים, כי התערוכה שנוצרה במסגרת התוכנית הבינלאומית של המשרד, תוצג במקומות מרכזיים נוספים ברחבי העולם, בכדי להעלות את המודעות העולמית לקשר העמוק של העם היהודי ומדינת ישראל עם ירושלים הבירה.

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: “ירושלים היא בירתה הנצחית של העם היהודי. אנו פועלים כל העת לחיזוק מעמדה הבין־לאומי של ירושלים, ולמיצובה כעיר הבירה הבלתי מעורערת של מדינת ישראל בעזרת פעולות רבות.

“תערוכת ‘הכמיהה לירושלים’, המוצגת בוועידת רבני אירופה, ממחישה את ההיסטוריה המפוארת של העיר: בזכות פעולותינו אלו שאנו מבצעים, ושנמשיך לבצע, אני צופה לה עתיד מפואר לא פחות״.

נשיא ועידת רבני אירופה: “שמחנו לקחת חלק בתערוכה של משרד ירושלים ומורשת, שנערכה לציון 55 שנים לשחרור ירושלים, ולהציג אותה בפני אורחינו הנכבדים מהפרלמנט ומהאיחוד האירופי. ארץ ישראל היא נחלתנו וירושלים היא נחלת השם. מחובתנו להפיץ זאת בקרב יהדות אירופה ובקרב שותפינו בעולם”.