אכל דג מושט, נדבק בחיידק אלים  – ואושפז במצב קשה בטיפול נמרץ

תושב בת ים נפגע מחיידק המצוי במי ים, בחופים ובבריכות לגידול דגים ונמצא בעיקר בקשקשי הדגים, בסנפיריהם, באזור הזימים ובזנב •  הדג שאכל ככל הנראה לא בושל בצורה מספקת, ובעקבות כך נוצר זיהום מעיים שהתפשט לדם
חרדים 10
ג' סיון התשפ"ב / 01.06.2022 21:11

גבר בן 75, תושב העיר בת ים, אושפז בימים האחרונים ביחידה לטיפול נמרץ של בית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שנדבק בחיידק אלים כתוצאה מאכילת דג מושט.

לפי דיווח באתר ynet, האיש הגיע לבית החולים בתחילת השבוע, ובתחילת אשפוזו הורדם והונשם. אחר כך מצבו השתפר, והוא מוגדר כעת כקשה –  אך יציב.

חיידק ויבריו וולניפיקוס הוא חיידק המצוי במי ים, בחופים ובבריכות לגידול דגים ונמצא בעיקר בקשקשי הדגים, בסנפיריהם, באזור הזימים ובזנב.  הדגים אינם חולים בשום מחלה, אבל החיידק נישא על גבי הקשקשים ומועבר לאדם.

פרופ’ רונן בן עמי מאיכילוב אמר לאתר ynet: “הפעם האחרונה שבה נתקלתי במקרה כזה הייתה לפני יותר מעשר שנים. מדובר בחיידק ששוכן במים, מעין קרוב משפחה של חיידק הכולרה.

“המקרה הנוכחי הוא נדיר יחסית בישראל. האדם לא נפצע מדג אלא אכל דג מושט שכנראה לא בושל בצורה מספקת, ובעקבות זאת פיתח זיהום מעיים שהתפשט לזרם הדם. האיש נזקק לניתוח לצורך ניקוי של רקמה, וכעת מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ, כשמצבו יציב.

“בדג הייתה כנראה כמות חיידקים גבוהה, וזה נמצא בבדיקה של משרד הבריאות. כדי לצמצם את הסיכון, יש לקנות דגים רק במקומות מסודרים ומפוקחים ולהקפיד על בישול טוב ויסודי, שכן יש חשש שבדג נא תהיה כמות חיידקים חריגה. החיידק הזה עלול להתקדם מהר ולפגוע בעור ובגפיים. מדובר בזיהומים שצריך לטפל בהם בצורה דחופה ואינטנסיבית”.

משרד הבריאות מסר: “התחלואה בקרב בני אדם נגרמת ברוב המקרים על ידי צריכה של דגים שלא עברו בישול מלא ונאות. במקרים אלו, סימני התחלואה יהיו מוגבלים למערכת העיכול, אך במקרים שבהן קיימות גם מחלות רקע כגון כשל כבדי (בעיקר על רקע אלכוהוליזם), כשל כלייתי ודיכוי מערכת החיסון, או אצל אנשים עם בעיות בחילוף החומרים של ברזל – החיידק עלול לחדור למחזור הדם ולגרום לאלח דם ולהליך נמקי של קרומי השרירים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות