“אתה מחבל! מחבל! מחבל!”‘: אחמד טיבי זרק את הח”כים מהימין • צפו

אחמד טיבי זרק את אורית סטרוק מהמליאה אחרי שהאשימה ח"כים ערבים בתמיכה בטרור וברצח • ח"כים מהימין מחו נגדו בקריאות "מחבל, היועץ של ערפאת" - והוא זרק גם אותם • סטרוק פנתה לח"כ שיר: "תחשבי כמה עוד אחים שכולים התווספו לנו בגלל החברים שלך, השותפים שלך?"
אריה ריבקינד
ב' סיון התשפ"ב / 01.06.2022 19:31

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית, ברוב של 72 תומכים וללא מתנגדים, את הצעת החוק להכרה באחים שכולים ובזכויותיהם, של ח”כ מיכל שיר מ’תקווה חדשה’.

מטרת החוק היא להכיר באחים ובאחיות שכולים ולהסדיר את מעמדם כך שיהיו זכאים לקבלת הודעה רשמית על קרות האסון ויקבלו את כל המידע אודות הזכויות המגיעות להם.

ההצעה אושרה לאחר מהומה גדולה שפרצה במליאה.

העימות החל לאחר שסגן יו”ר הכנסת, ח”כ אחמד טיבי, ביקש לעצור את ח”כ אורית סטרוק במהלך הנאום שלה, כאשר סטרוק האשימה ח”כים ערבים בתמיכה בטרור וברצח.

במהלך נאומה תקפה ח”כ סטרוק את הקואליציה, כאשר פנתה לח”כ שיר: “את יודעת כמה את אהובה עליי וכמה את יקרה לליבי. את רוצה לקדם חוק שיקדם אחים שכולים, תחשבי כמה עוד אחים שכולים התווספו לנו בגלל החברים שלך, השותפים שלך לקואליציה. כמה עוד אחים שכולים שלא עוד ועוד פיגועים”.

אחמד טיבי, ששימש בדיון כיו”ר הכנסת – הגיב: “זו האשמה חמורה מאוד. את מאשימה חברי כנסת ערבים שותפים באחריות לרצח והריגה…”

סטרוק השיבה: “כן”.

טיבי המשיך: “את מעלילה על חברי כנסת בבית הזה שהם חברים בקואליציה. ואת בכלל היחידה פה שחברה בסיעה בה מכהן מורשע בטרור”.

בהמשך הוא הורה על הורדתה מדוכן הנואמים.

בתגובה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ ניגש לדוכן וכינה אותו “מחבל”. טיבי הורה להרחיקו מהמליאה – וקרא: “כל מי שמכנה את היו”ר ‘מחבל’ – עף מיד”.

ח”כי הציונות הדתית איתמר בן גביר, אורית סטרוק, ושמחה רוטמן מחו על התנהלותו והחלו לקרוא לטיבי: “אתה היועץ של ערפאת. דם של יהודים עליך” – והוא סילק גם אותם מהמליאה.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ התייחס למהומה: “‏אחמד טיבי משתמש פעם אחר פעם בתפקיד יו”ר הישיבה כדי להכניס את דעותיו ולתקוף חברי כנסת. 4 שנים ישבתי על הכיסא הזה בחדרת קודש, ומעולם לא העליתי בדעתי לנהוג כך. העובדה שמיקי לוי נותן לו להמשיך לנהל את המליאה היא חרפה שרומסת את שאריות כבודה של הכנסת. אל תעזו להטיף לנו יותר על ממלכתיות”.

חה”כ רוטמן הגיב: “בושה וחרפה לכנסת ישראל. יועצו של רב המחבלים, הארכי רוצח, יושב בכיסא שהעניקו לו חברי הקואליציה הישראלית פלסטינית ומנהל את הדיון על זכויות משפחות שכולות. אותן משפחות שלרוצחי יקיריהם הוא מעניק כבוד מלכים. הבריונות כלפי אורית סטרוק וניצול התפקיד לרעה רק מוסיפים לחרפה”.

ח”כ יואב גלנט מהליכוד הגיב: “בושה לכנסת ישראל ולקואליציה השולטת בה. את הדיון על חוק ההכרה באחים שכולים מנהל בברוטליות ובציניות אחמד טיבי. אטימות, עיוורון וחוסר שיקול דעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות