הפיצוי על צלקת מתחת לאף של פעוטה בגלל כיסא במעון: 130,000 שקל

יוני גרין
|
ב' סיון התשפ"ב / 01.06.2022 14:18
פעוטה שנפגעה מכיסא פגום במעון, קיבלה מחברת הביטוח סכום גבוה כפיצוי עבור צלקת קטנה שנותרה בפניה • הנימוקים: צורך אפשרי בניתוח וצורך באיפור לכל החיים

השבוע הושגה הסכמה בתביעת פיצוי שהוגשה על ידי בני משפחתה של פעוטה, שנפצעה בהיותה במעון. חברת הביטוח של המעון תפצה את הפעוטה בסכום של 130,000 שקל.

תחילתו של הסיפור, לפני מספר חודשים: דבורי (שם בדוי), פעוטה בגילאי המעון, נשענה על כיסא לא יציב שהיה במעון, וכתוצאה מכך הכיסא התהפך עליה ופגע בה. דבורי הובהלה לטיפול רפואי, ובחסדי שמים לא נגרם לה כל נזק רפואי, למעט צלקת קטנה שנותרה בפניה, מתחת לאפה.

בני המשפחה פנו לעו”ד בנימין ארביב, המתמחה בנזקי גוף, והוא פנה בשמם למעון בתביעה לפצות על הנזקים הכספיים.

במעון מיהרו לסלק את הכיסא, במה שהיווה מעין ‘הודאת בעל דין’ על כך שאכן מדובר בכיסא בעייתי, שסיכן את הילדים מלכתחילה.

לאחר תקופה קצרה בה התנהל התיק בבית משפט השלום בתל אביב, ועל אף ההבנה שהנזק כולו מסתכם באותה צלקת, הגיעו הצדדים להסכמה על פיצוי בסך 130,000 שקל לפעוטה, שישולמו על ידי חברת הביטוח.

בשיחה עם עו”ד ארביב, הוא מסביר כי מדובר יחסית בפיצוי גבוה לפגיעה כזו, וחושף מה היו הנימוקים ששכנעו את חברת הביטוח להסכים לגובה הפיצוי.

“התמקדנו בשתי טענות מרכזיות: האחת, הטענה שהילדה עשויה להזדקק לניתוח לטיפול בצלקת, והשנייה, הטענה שהיא תזדקק לאיפור רפואי לאורך השנים כדי לטשטש את הצלקת. הצלחנו לשכנע את הנתבעת שזו עלות מצטברת לכל החיים והסכום עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים”.

כדאי לציין, כי צלקת לרוב נחשבת נכות רפואית ואינה תפקודית, שכן מדובר בעניין קוסמטי בלבד.

המטלה של עוה”ד היא לשכנע את חברת הביטוח שמדובר בצלקת שהיא ‘תפקודית’, כלומר מפריעה לתפקוד, כגון ילדה שעסוקה בצלקת רוב היום, מה שעלול לפגוע לה בדימוי העצמי ויש לו השלכות רוחביות.

עו”ד ארביב מוסיף ומציין כי בכל מקרה של פגיעה, חשוב לוודא מול איש מקצוע את מכלול ההשלכות הרלוונטיות. מכיוון שלא תמיד ישנה פגיעה רפואית, אך במקרים רבים ניתן לקבל פיצוי ראוי גם על פגיעה קוסמטית.