“להסיר את החרפה הזאת”: דגל ענק של אש”ף נתלה מעל איילון ברמת גן

בגלל הצבעה על חוק איסור הנפת דגל פלסטין במוסדות החינוך: שלט מחאה ובו דגלי ישראל ופלסטין נתלה באזור הבורסה ברמת גן - ועורר סערה ח"כ לשעבר אורן חזן תקף את ראש העיר: "כרמל שאמה אופורטוניסט בשקל. אדם חסר חוט שידרה"
אריה ריבקינד
ב' סיון התשפ"ב / 01.06.2022 13:50

דגל פלסטין ענק נתלה הבוקר (רביעי) במתחם הבורסה ברמת גן – מול נתיבי איילון.

תנועת ‘מחזקים’ תלתה את הדגל כמחאה על כוונת הקואליציה לאפשר חופש הצבעה על החוק של ח”כ אלי כהן מהליכוד, שיאסור על הנפת דגלי אש”ף במוסדות חינוך. השלט נתלה במקביל גם בנצרת.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: “על פי המוצע בתיקון חקיקה זה, התקהלות אסורה היא גם כזו שבמהלכה מוצגים דגלים של מדינות אויב או של דגלי הרשות הפלשתינית בפומבי בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה”.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן פרסם פוסט ובו קריאה לתושבי העיר להצביע האם שלט החוצות עם דגלי ישראל ופלסטין וכיתוב בעברית ובערבית ‘נועדנו לחיות יחד’, יפגע ברגשות שלהם. לדבריו, “יש שיראו בתוכן הזה כמתריס ופוגעני ויש שיראו בו מסר לדו קיום ושלום”.

לבסוף הוא אישר את תליית השלט – צעד שגרר ביקורת רבה.

הח”כ לשעבר אורן חזן צייץ: “כרמל שאמה אופורטוניסט בשקל. אדם חסר חוט שידרה שחושב רק על עצמו ועל הכיס שלו. איש בלי דרך, בלי ערכים ובלי אמונה. אחרי שפגע בשבת וביהדות עכשיו הוא כבר יוצא כנגד כל המדינה. בושה וחרפה!”

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התייחס לתחילת השלט: “תחת ממשלת ההונאה והחולשה של בנט-לפיד-רע”מ והמשותפת, ואחרי הסתה בלתי פוסקת של אבו מאזן בחודשים האחרונים, דגל אש”ף מונף היום בענק באיילון. הליכוד דורש מראש עיריית רמת גן כרמל שאמה לפעול מיד כדי להסיר את החרפה הזאת עוד היום. הליכוד ימשיך לפעול בכל דרך כדי להחליף במהירות את ממשלת ההונאה והחולשה שתלויה בתומכי טרור בממשלה לאומית חזקה”.

מפורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: “אנו דורשים בתוקף מעיריית רמת גן לפטר את כל מי שאחראי על ההחלטה לאפשר את תליית דגלי אשף בשטחי הפרסום שבשטחה. מדובר בדגל שבשמו נרצחו יקירנו, דגל שמייצג רשות טרור שמשלמת משכורות למחבלים ולבני משפחתם ובכך מעודדת פיגועים נוספים.

“הסרת הדגל אינה מבטלת את תחושת הפגיעה העמוקה שלנו וביזוי יקירנו שנרצחו ונפגעו בפיגועים”.

חברת מועצת העיר רמת גן, עו”ד חיה מנע: “כרמל שאמה כהרגלו עסוק ביח״צ אישי ולא מעניינת אותו הפגיעה ברגשות הציבור עקב תליית השילוט הפוגעני של דגל ארגוני הטרור. כראש עירייה יש לו סמכות על פי חוק העזר שילוט רמת גן לסרב לתלות את השילוט ולהתייעץ עם ועדה מקצועית שתבדוק אם השילוט תואם את חוק העזר ואת מדיניות השילוט העירונית.

“במקום זה הוא רץ לפרסם פוסט וסקר בפייסבוק ואישר את תליית השילוט הפוגעני, כדי לקבל חשיפה תקשורתית. כעת הוא טוען שקיבלו את עמדתו שהשילוט פוגעני והסירו אותו. עמדה זו היתה צריכה להישמע לפני תליית השילוט, על מנת למנוע תלייתו ולמנוע פגיעה ברגשות הציבור ונפגעי הטרור ומשפחותיהם בפרט”.

אורי קול, מנכ”ל ארגון ‘מחזקים’, העומד מאחורי הקמפיין, התייחס לסערה ואמר בשיחה עם אראל סג”ל וחן ליברמן ב-103FM: “היום הולכת לעבור במליאת הכנסת הצעת חוק האוסרת הנפת דגלי פלסטין, ואנחנו חושבים שזה ביטוי של חולשה, של חוסר ביטחון. אני חושב שהחוק הזה הוא פרובוקציה, שנועדה להסלים את היחסים בין ערבים ליהודים, לייצר עוד אלימות, עוד מתח”.

סג”ל שאל בתגובה: נניח שבאים ומרימים דגל פלסטין ושרים ‘ח’ייבר, ח’ייבר יא יהוד’, זה בגדר הסתה או שזה מותר?

קול השיב: “אם יש לאנשים בעיות עם ההפגנות, אז שינסו לדבר על הקריאות, מה העניין עם הדגל? אני לא מת על דגלים, אני לא איש של דגלים, אבל כשאנחנו שמים את דגל ישראל ליד דגל פלסטין ואומרים ‘העתיד שלנו הוא ביחד’. אני אומר לאזרחי ישראל ולמי שהולך לנסות להעביר את החוק הזה היום, ‘אל תעצמו עיניים ממה שקורה כאן’. העתיד המשותף שלנו הוא רק בין הערבים ליהודים”.

סג”ל: אני חושב שברמה הפוליטית אתם עושים טעות איומה, כי אתם בעצם מביכים את הממשלה שאתם רוצים שהיא לא תיפול. אז מה אתה משיג בזה?

קול: “אני לא עושה את זה בשביל הממשלה. יש לי עמדה מוסרית, ערכית. אני עושה את האקטיביזם הפוליטי שלי מאהבה ודאגה עמוקה למולדת שלי, למקום שבו אני חי מאז שנולדתי ואהבה אמיתית למקום הזה, ואומר לא להתעלם מהמציאות – העתיד המשותף הוא יהודי-ערבי, בשותפות”.

סג”ל: יש איסור על הנפת דגל אש”ף. אממה? זה לא נאכף, אלא אם הוא משמש בזמן הפגנה שבה נאמרים עידוד לדברי טרור.

קול: “מה אם זה מונף מאחורי ראש ממשלה או נציג מדינת ישראל בפגישה רשמית? בכל מקרה, הרשות היא לא מדינת אויב”.

המגיש המשיך ותקף: עזוב את הדגל, את מה שעשיתם ברמת גן, את הפרובוקציה שלא תחזק אתכם.

קול השיב: “הפרובוקציה האמיתית היא של הליכוד שמנסים לאסור על סטודנטים להניף דגל”.

סג”ל: אתה יודע מה קרה בח’ייבר? כי כששרים שיר כמו ‘ח’ייבר ח’ייבר, צבא מוחמד בא’, אתה יודע מה זה? באוניברסיטאות שרו את זה, בחיפה שרו את זה, בנצרת שרו את זה, באום אל-פחם שרו את זה.

קול: “אתה מכיר את השיר ‘מוחמד מת’? יש הרבה דברים מגעילים, יש הרבה לאומנים”.

סג”ל: אתם בעד להניף דגל כששרים איך רצחו ואנסו את קהילת ח’ייבר, היהודים האומללים?

ליברמן: “גם אנשים שמחזיקים דגל ישראל לפעמים שרים דברים נוראים, מה קשור?”

סג”ל: אבל זו המדינה שלנו. הילד שלי, עכשיו על המדים שלו יש דגל ישראל. תגידו, אתם השתגעתם? זה אויב.

“מי אויב?”, שאל קול, וסג”ל השיב: “הפלסטינים הם אויב. אני רוצה להבין, כשאבו מאזן משלם כסף לרוצחי הילדים של משפחת פוגל, הוא אויב או לא? בעיניי הוא אויב”.

קול: “האם כל הערבים במדינת ישראל הם אויב?”

המגיש סיכם: “לא, לא כל הערבים הם אויב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שאמה
    01/06/2022 19:04
    עזרא
  1. שאמה ראש העיר הכי גרוע
    והכי אידיוט בתולדות העיר