אלי אבידר מודאג: “סכנה ממשית” לכינון ממשלה חלופית עם הליכוד

ח"כ אלי אבידר נבהל מהמגעים של ‘תקווה חדשה׳ עם הליכוד: "אם סער יחצה את הרוביקון איילת שקד כבר מתחממת על הקווים ותצטרף אליו"
אריה ריבקינד
ב' סיון התשפ"ב / 01.06.2022 12:01

חבר הכנסת אלי אבידר מ’ישראל ביתנו’, הפועל כסיעה עצמאית, מודאג מאוד מהדיווחים על מגיעים בין סיעת ‘תקווה חדשה’ לבנימין נתניהו.

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב אבידר: “החשיפה על המגעים של ‘תקווה חדשה׳ עם הליכוד, בנוסף לאולטימטום שמציב גדעון סער בשורה של נושאים, מצביעים על סכנה ממשית לכינון ממשלה חלופית עם הליכוד”.

לדבריו, “אם סער יחצה את הרוביקון, איילת שקד כבר מתחממת על הקווים ותצטרף אליו”.

אבידר הוסיף: “גדעון, מצביעים ימנים ליברלים סמכו עליך שלא תחזיר את נתניהו וגם לא בדלת האחורית. אם היית נלחם באותה התשוקה על חוק הגבלת שתי קדנציות ועל חוקי הנאשם, כבר היינו במצב טוב בהרבה. שוב-אנחנו שבויים באיומיי הצד השמרני בשיתוק שיעלה לנו ביוקר מול הציבור שבחר בנו”.

הבוקר דווח ב’ידיעות אחרונות’, כי בימים האחרונים ישנו ציר הידברות בין סער לבין יעקב אטרקצ’י, מקורבו ונאמנו של יו”ר הליכוד בנימין נתניהו.

אטרקצ’י ניהל בשנים האחרונות את המו”מ הקואליציוני מטעם נתניהו, והוא נחשב לאיש סודו.

על פי אחת הטענות, לשיחות בין השניים שותף גם השר זאב אלקין ובין היתר הליכוד מציע לתקווה חדשה תפקידים בכירים בממשלה הבאה, כמו תיק החוץ לגדעון סער עצמו.

במקביל, כך לפי הדיווח, בשיחות סגורות, ביקש נתניהו מבכירים בליכוד להוריד פרופיל בהתקפות על סער ולהימנע מביקורת אישית כלפיו.

בעקבות הדברים, במערכת הפוליטית גרסו כי סער בונה אלטרנטיבה אחרת לבחירות, אם הקואליציה תתפרק.

ב’תקווה חדשה’ הכחישו את הדיווח ב’ידיעות’ על מגעים עם מקורבי נתניהו, אך אישרו שישנן הצעות מהליכוד להקמת ממשלה חדשה יחד בכנסת הנוכחית.

במפלגת הליכוד הכחישו ומסרו כי לא מתנהל מו”מ עם תקווה חדשה.

אמש דווח גם בחדשות 12, כי בתקווה חדשה בוחנים אפשרויות אחרות לממשלה הנוכחית: השר זאב אלקין מקיים בימים האחרונים מגעים עם הליכוד לבדוק אפשרות של הקמת ממשלה חלופית.

לא ידוע אם המגעים הללו באישור של סער, ובלשכת אלקין מכחישים את קיומם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החשש האמיתי שלו הוא להיות לא רלוונטי
    02/06/2022 11:17
    שאול א.
  1. מישהו שכבר דעותיו ובעיקר הבליו לא יעניינו עיתונאי זה או אחר.