בן 75 הלך לים בסגר, סירב לשלם את דוח הקורונה – ונכנס ליום לכלא

מייק פלג, בן 75 מאשקלון, קיבל קנס על יציאה של יותר מ-100 מטר מהבית - אחרי שהלך לים באחד מסגרי הקורונה • הוא החליט שלא לשלם את הדוח - ובחר להישפט • השופט המיר את הקנס לעונש של יום אחד בכלא • היום הוא נכנס
חרדים 10
ב' סיון התשפ"ב / 01.06.2022 11:42

מייק פלג, בן 75 מאשקלון, קיבל דוח קורונה באחד מסגרי הקורונה הראשונים, על סך 500 שקלים בגלל יציאה של יותר מ-100 מטר מחוץ לבית.

פלג הלך לים, כי לדבריו זו התרופה היחידה עבורו נגד דיכאון. הוא החליט שלא לשלם את הדוח בגלל חוסר ההיגיון שבו, לטענתו – ובחר להישפט.

גם במהלך המשפט התבקש פלג לשלם את הדוח – אך סירב. בעקבות כך, השופט נאלץ לקבוע עונש שנקרא “חלף תשלום קנס”, כלומר חלופה לקנס שלא שולם.

השופט קבע שפלג ייכנס ליום אחד בכלא – שאותו הוא מרצה היום.

בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו, סיפר פלג:  “כשלפני למעלה משנתיים שקלתי את צעדיי בסגר הראשון ידעתי בוודאות שכל יום אפר את כללי הסגר ואלך לים.

“שנים קודם ידעו הקרובים לי שהים הוא התרופה היחידה והיעילה שלי נגד דיכאון. ירדתי לים גם בימי החורף לא פחות מ-25 ימים בכל חודש, גם כשלא היה לי נוח מי יודע כמה וכל זה כאמור נגד אותו דיכאון.

“הושת קנס של 500 שקלים על יציאה של למעלה מ-100 מטרים מהבית. ידעתי שאם יצטברו הרבה קנסות נגדי לא אוכל לעמוד בהם. בגלל חוסר ההגיון כלפי בסעיף הזה נדרתי שלא אשלם את הקנס, יהיה מה שיהיה.

“השוטרים האשקלונים היו רחמנים כלפי ובנוסף לאזהרה אחת קיבלתי רק קנס אחד. בית המשפט בקריית גת פסק שעלי לשלם 500 שקל או יום מאסר אחד כחלופה לקנס”.

פלג הוסיף: “ביום רביעי הקרוב עליי להתייצב בכלא דקל במתחם בתי הכלא באר שבע. אני מתפלל ששום תלאה בריאותית לא תמנע ממני לרצות את עונשי כפי שקבע כבוד השופט אלון גביזון. בני הדוס אומר לי שאני בנדם הפוך. זה נכון. אני יודע שלא קל לילדי ‘המרובעים’ עם אבא כמוני. אוהב את כולם אבל לא רוצה להשתנות כי השטויות שלי מצחיקות אותי ובעיקר כי לא רוצה למות עבד”.

במסמך ההחלטה של בית המשפט, כתב השופט: “בהתאם לבקשת הנאשם ונוכח עמדת המאשימה, הנאשם יתייצב לריצוי עונשו (חלף תשלום הקנס) בבית המאסר דקל”.

גביזון הוסיף כי הובהר לנאשם שככל שישלם את הקנס המקורי, תבוטל פקודת המאסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות