ליברמן בטוח שיעביר את התקציב, ומשתלח בחרדים: ‘מימון בטלה נטו’

"אפשר להעביר את תקציב המדינה - אם רק נרצה", אומר שר האוצר שמבקר בחריפות את החרדים ומכנה את חוק עונש מוות למחבלים של בן גביר "ספין" • הוא מבטיח: "ניתן דמי אבטלה לעצמאים"
חרדים 10
ב' סיון התשפ"ב / 01.06.2022 07:54

הוא מבקר בחריפות את החרדים ומכנה את חוק עונש מוות למחבלים של בן גביר “ספין”.

בראיון נרחב לעורכת מדור הכלכלה סוניה גורודיסקי וכתב הכנסת אמיר אטינגר, שיתפרסם ביום שישי במוסף ‘ישראל השבוע’ של ‘ישראל היום’, אומר שר האוצר כי קיצוץ תקציבי הישיבות אינו קו אדום, ומבטיח: “ניתן דמי אבטלה לעצמאים”.

ליברמן טוען בראיון, כי הממשלה יכולה להעביר את תקציב המדינה: “אם יש רצון להמשיך יהיה אפשר להעביר תקציב. אם כל אחד יתחיל לבנות את האליבי האידיאולוגי למה צריך לפרק את הממשלה, זה יתפרק”.

ליברמן מדגיש, כי העיקרון שמנחה אותו הוא שמירה על הממשלה.

על השותפות עם רע”מ הוא אומר: “נתניהו פגש את עבאס ארבע פעמים ב’שומר החומות’, והוא קורא להם תומכי טרור. אני הולך לכל מתפקדי הליכוד ולחברי המרכז ומראה להם את הסרטון שבו ביבי מסביר בנצרת כמה הוא טוב לערבים וכמה כסף הוא נתן להם”.

על רקע המציאות הנוכחית, שבה מפלגה עם שישה מנדטים הופכת להיות מפלגת השלטון, מציג ליברמן את שאיפותיו: “פעם לא האמנתי שזה יכול לקרות, אך בנט הוכיח שהכל אפשרי. אני חושב שאין לאף אחד במערכת הפוליטית ניסיון כמו שיש לי. יש לי את הנתונים, ואני מקווה שהתוצאות יהיו בהתאם. כל אדם שנכנס למערכת הפוליטית רוצה להיות ראש ממשלה. בשבילי זו רק אופציה – לא אובססיה”.

על חוק עונש מוות למחבלים של בן גביר, שבעבר הוצע על ידי ישראל ביתנו: “עברתי על הצעת החוק של בן גביר, וזה ספין נטו. זה כלי שנועד להרתיע, אתה חייב להחזיק אותו בארסנל למקרה קיצוני. כשאנחנו חתמנו על ההסכם הקואליציוני עם נתניהו, החוק שלנו עבר ייעוץ משפטי לממשלה”.

באשר לקיצוץ בתקציבי הישיבות והכוללים, טוען ליברמן כי ינסה להעבירו, אך לא יפיל את הממשלה על הנושא הזה. “העיקרון המוביל שלנו הוא לשמור על הממשלה. זו ממשלה שעושה נסים ונפלאות, אנחנו לפחות נעשה הכל כדי להעביר את זה – האם על זה נפרק ממשלה? לא”.

יו”ר ישראל ביתנו ממשיך בהתקפה על ההנהגה החרדית ועל סבסוד הכוללים: “מי שלא הפך לרב דגול או לדיין או לרב שכונתי עד גיל 29 – הוא כבר פוסק הלכה לא יהיה. מי שיושב בכולל מהגיל הזה עד הפנסיה זה מימון בטלה נטו, זה לא לימוד תורה. זה מסגרות חברתיות, פוליטיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות