שקד וניר אורבך נגד ליברמן: נדאג שלומדי התורה לא יפגעו

שרת הפנים איילת שקד התייחסה בסיור עם ח"כ ניר אורבך בזיכרון יעקב לניסיונות של שר האוצר לפגוע באברכי הכוללים: "הקואליציה הזו בנויה על הסכמות ואנחנו את תפקידנו נעשה" • אורבך "אנחנו בימינה מכירים בלימוד התורה כערך ויודעים שלומדי התורה מוסרים את נפשם למען עם ישראל"
אריה ריבקינד
א' סיון התשפ"ב / 31.05.2022 13:53

במפלגת ימינה טוענים כי לא יאפשרו לשר האוצר אביגדור ליברמן לפגוע בעולם הישיבות, ויתנגדו לקיצוץ בתקציבי הכוללים או לפגיעה במשפחות האברכים במסגרת דיוני התקציב לשנת 2023.

שרת הפנים איילת שקד ויו”ר סיעת ימינה ח”כ ניר אורבך סיירו היום (שלישי) במוסדות החינוך הדתי בזכרון יעקב וניצלו את ההזדמנות כדי להעביר לשותף מ’ישראל ביתנו’ את המסר.

ח”כ ניר אורבך אמר: ”אני נמצא כאן עם השרה איילת שקד בסיור בזיכרון יעקב על רקע מוסדות הלימוד של הציונות הדתית. אנחנו בימינה מכירים בלימוד התורה כערך ואנחנו יודעים שלומדי התורה מוסרים את נפשם למען עם ישראל ועושים זאת במסירות נפש גדולה”.

שרת הפנים, איילת שקד: “הקואליציה הזו בנויה על הסכמות ואנחנו את תפקידנו נעשה ונדאג שלומדי התורה לא יפגעו”.

ח”כ אורבך: “אנחנו ביחד בעזרת ה’ נשמור על עולם התורה”.

שר האוצר אביגדור ליברמן  סיפר אתמול, בפתח ישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’, לכוונתו לפגוע בתקציב עולם הישיבות – והשתלח בחריפות באברכי הכוללים.

ליברמן אמר: “אי אפשר לפעול גם נגד הקואליציה וגם לקבל כסף מהקואליציה. כספים קואליציוניים לתלמידי הישיבות על סך 446 מיליון ש”ח יקוזזו. חלק מתקציב הישיבות בבסיס התקציב, אבל חלק לא מועט 446 מיליון ש”ח אלו כספים קואליציוניים שלא צריך לתת לישיבות”.

הוא השתלח: “רוב הכסף הולך לכוללים שלומדים שם עד הפנסיה. הם יושבים בכוללים,  מגיעים בבוקר אנשים ואוכלים שם סנדוויץ’, שותים קפה ומדברים פוליטיקה, ואז מדפדפים בכמה ספרים והולכים הביתה. לימודי קודש זה לימודי בטלה זה לא לימודי קודש. אין שום סיבה לממן אותם”.

חבר הכנסת מאיר פרוש הגיב על דברי ההסתה של ליברמן: “איווט מדבר כמו שיכור. במקום לדבר נגד בתי הספר הערבים בישראל שמלמדים בהם לימודי ליב”ה של אש”ף ובתוכם כאלה שמחנכים גם נגד המדינה, הוא מנסה לסגור דווקא את בתי הספר של החרדים. ליברמן תזכור, אין נאמנות, אין אזרחות!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ערך
    01/06/2022 09:02
    אלי
  1. שימו לב הוא אמר לימוד התורה הוא ערך, הוא לא אמר ערך עליון… פיו הכשילו….