פרופ’ סלמאן זרקא מעריך: בסוף החודש יבוטל הבידוד למאומתים

פרופ' סלמאן זרקא סיפר בתידרוך: נשקלת האפשרות לצאת במבצע חיסונים נוסף לקורונה לקראת החורף המתקרב • "הגל החמישי של הקורונה ממשיך בדעיכה, אנחנו במספר מקרים מועט של אישפוזים מדי יום"
חרדים 10
א' סיון התשפ"ב / 31.05.2022 14:35

פרויקטור הקורונה, פרופ’ סלמאן זרקא, העריך היום (שלישי), בשיחה עם כלי התקשורת, כי לאור מצב התחלואה בקורונה בישראל, בסוף חודש יוני תבוטל חובת הבידוד לחולי קורונה מאומתים.

הפרויקטור אמר כי הגל החמישי של הקורונה ממשיך בדעיכה. “אנחנו במספר מקרים מועט של אישפוזים מדי יום. עם זאת, ברור לכולנו שהתחלואה הרבה יותר גדולה ממה שאנחנו רואים, בעקבות ביטול חובת הבדיקה”.

לדבריו, מקדם ההדבקה כבר לא משקף את נתוני האמת, ובמשרד שוקלים להפסיק לפרסם אותו בשל כך.

הוא סיפר כי במשרד הבריאות נערכים לגל התחלואה הבא, במסגרתו שוקלים אפשרות לצאת במבצע חיסונים נוסף נגד קורונה, לקראת בוא החורף. “זה יהיה אתגר גדול מאוד לשכנע אנשים להתחסן בחיסון חמישי, וזה ישפיע על ההחלטה. יש דילמה לגבי העיתוי, ואם לעשות את זה לקראת החורף באופן אוטומטי או לא”.

הוא הדגיש,  כי במשרד פועלים לשמור על שגרת קורונה: “ככל שאין וריאנט אלים בעולם, ואין כרגע, אנחנו נמשיך פחות להפריע לאנשים, לנטר מרחוק. הנחת העבודה שלנו היא שיהיה גל נוסף. אנחנו משמרים יכולות בימ”חים על מנת להרים את היכולות האלה בתחילתו של הגל הבא”.

להערכת פרופ’ זרקא, אם שנת 2022 תעבור ללא גל תחלואה או וריאנט חדש – שנת 2023 תסמן חזרה מלאה לשגרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות