ביטון על מרב מיכאלי: גנבה מעניים בפריפריה כסף והעבירה לחזקים’

יו"ר ועדת הכלכלה ממשיך להיאבק במרב מיכאלי: "זה פשוט בלוף! אם אתה עני חרדי ואתה לא בקואליציה ניקח לך כמה שקלים" • "אם חד הורית בקרית שמונה תשלם כמו אם ברמת השרון, זה השיוויון החדש? זו רשעות" • על הרפורמה? "במרוקאית אנחנו קוראים לזה 'סלטה מטבוחה'"
אריה ריבקינד
א' סיון התשפ"ב / 31.05.2022 11:37

ועדת הכלכלה, בראשות ח”כ מיכאל ביטון מכחול לבן, שחזר בו מהקפאת חברותו בקואליציה – התכנסה היום (שלישי) לדיון.

בפתח הדיון בוועדה הבהיר היו”ר ביטון כי הוא לא מתכוון לוותר, עד לשינוי רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית – ותקף את שרת התחבורה מרב מיכאלי: “אי אפשר שלא לדבר על ענייני דיומא שחלפו עלינו ביממה האחרונה. אומרים לי שצריך לאחד מחירים, שבכל הארץ ישלמו אותו דבר. לקבוע שעשירים ועניים ישלמו אותו דבר זוהי מידת סדום. האם החד-הורית בקרית שמונה תשלם אותו דבר כמו האם ברמת השרון, זה השיוויון החדש של משרד התחבורה, זוהי שיא של רשעות ולא של צדק”.

ביטון המשיך: “רפורמה? זה בלוף! זה כסף שמשרד התחבורה גונב מהפריפריה כדי להעביר את זה לאנשים חזקים. לוקחים מהעניים ומעבירים לעשירים. ביררתי איך נוצרה הרפורמה – באו לשרה מהאוצר ואמרו לה שצריך לייצב את התחבורה וייעצו לה לעשות סלט, קחי קצת מפה וקצת משם ותעשי רפורמה. במרוקאית אנחנו קוראים לזה ‘סלטה מטבוחה'”.

לדבריו, “היום העניים הם לא מקשה אחת. אם אתה עני ערבי ואתה בקואליציה נשלח לך כמה שקלים, אם אתה עני חרדי ואתה לא בקואליציה ניקח לך כמה שקלים. מה המחבר בין העניים בדימונה, בקריית משונה באופקים? הם מצביעים לליכוד ולכן לא נדאג להם. אנחנו בוועדת הכלכלה ובכחול לבן רוצים לדאוג לכל עני”.

ח”כ ביטון הכריז כי הוא מעניק הזדמנות בת שבועיים לתיקון הרפורמה: “אני אתן את השבועיים האלה לבנט, ליברמן ולפיד כדי לתקן את הרפורמה. אבל לא תהייה התייקרות של 70, 130 או 170 אחוז בפריפריה. לא במשמרת שלי. על זה אני יותר נחוש מאי פעם. ייקחו את זה לאישי, יכפישו, נקבל באהבה”.

אתמול נפגש ראש הממשלה נפתלי בנט עם יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ ביטון, לצד מזכיר הממשלה שלום שלמה, מנכ”ל משרד רה”מ יאיר פינס ונציגי אגף תקציבים, במטרה להביא לפתרון המשבר.

מלשכת בנט נמסר אחרי הפגישה:  “ראש הממשלה שמע את טענותיו של יו”ר ועדת הכלכלה על הרפורמה והחליט לקיים בשבועיים הקרובים למידה של הרפורמה וההשפעות שלה על שכבות שונות באוכלוסיה.

“בשבועיים הקרובים רה”מ יקיים שיח עם כלל הגורמים בקואליציה על מנת לפתור את המשבר. פעילות ועדת הכלכלה תחזור לסדרה”.

ח”כ מיכאל ביטון הגיב וכתב בטוויטר: “ראש הממשלה פנה אלי וביקש ממני לטפל אישית בנושא הפגיעה באוכלוסיות המוחלשות ברפורמה בתחבורה הציבורית. בעוד פניי לשלום, שרת התחבורה מחריפה את המשבר. צר לי על כך. אני סומך על ראש הממשלה ושר האוצר שיביאו את התוצאה הרצויה. נתראה בעוד שבועיים”.

השרה מרב מיכאלי הצהירה אתמול בצורה ברורה בישיבת סיעת העבודה: “הרפורמה בתחבורה הציבורית סגורה ולא פתוחה למו”מ. יש מי שמנסה לנצל את המצב ולסחוט את הכנסת כאילו בשם הכנסת. הרפורמה סגורה וחתומה והיא יצאה לדרך ותיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות