הקואליציה שוב לא מצליחה להשיג רוב: החוק הדרמטי נדחה בשבוע

הקואליציה המקרטעת נאלצה למשוך היום מספר הצעות חוק  • החוק החשוב שההצבעה עליו נדחתה בשבוע: 'הוראת השעה: החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון' • סמוטריץ': “עם ישראל מצפה שנשלח את כל חבריה האופורטוניסטים סוחרי הערכים לפח האשפה של ההיסטוריה"
אריה ריבקינד
א' סיון התשפ"ב / 30.05.2022 22:22

אחרי שראשי ‘גוש נתניהו’ הצהירו  היום (שני) כי יתנגדו באופן גורף לכל חוק של הקואליציה “במטרה להפילה מיד”, הקואליציה המקרטעת נאלצה למשוך מספר הצעות חוק.

מדובר בהצעות חוק שנמצאות במחלוקת בתוך הקואליציה, שנזקקת לקולות האופוזיציה על מנת לצלוח אותן.

כך,  הקואליציה הייתה אמורה להעלות להצבעה את הארכת ‘הוראת השעה: החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון’, אולם בגלל היעדר רוב, מאחר ומרצ ורע”ם מתנגדות לחוק, שר המשפטים גדעון סער נאלץ לדחות בשבוע את ההצבעה.

מדובר בהוראת שעה שמוארכת כל 5 שנים, בעלת השלכות דרמטיות: ישראלים לא יוכלו להישפט בבתי משפט בישראל על עבירות שביצעו ביו”ש, וגם רשות המיסים, המרכז לגביית קנסות ורשויות ההוצאה לפועל יאבדו את סמכויותיהן לפעול ביו”ש.

גם ההצבעה על הצעת החוק של יש עתיד על הרחבת שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלויות נדחתה בשבוע, כדי להבטיח לה רוב.

לח”כים מהקואליציה נאמר כי יעלו רק הצעות שיש עליהן סיכומים פרטניים עם ח”כים מהאופוזיציה, וכי כל ח”כ אחראי להשיג רוב לחוקים שלו.

כפי שדווח מוקדם יותר, ראשי מפלגות ‘גוש נתניהו’ – הליכוד, הציונות הדתית, ש”ס ויהדות התורה – הכריזו אחר הצהריים על התנגדות גורפת לכל חוק של הקואליציה.

יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ: “הקואליציה מגיעה שוב ושוב אל האופוזיציה ודורשת ממנה להעביר את החוקים שטיבי ועבאס לא מאשרים להם להעביר ומבקשים שנעזור להם לכבס את חטאיהם, כדי  שיוכלו להסתיר את האסון העצום וארוך הטווח שהם ממיטים על ישראל. לא ננשים את הממשלה כי היא לא ציונית ולא לגיטימית”.

סמוטריץ הוסיף: “עם ישראל מצפה שנשלח את כל חבריה האופורטוניסטים סוחרי הערכים לפח האשפה של ההיסטוריה וזה מה שנעשה. האופוזיציה תנהג באחריות: המעשה האחראי ביותר הוא להפיל את הממשלה. ולכן ננהג במדיניות של אפס שיתוף פעולה ומקסימום מאמץ להפלת ממשלת הבלהות והקמת ממשלה יהודית וציונית בקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות